728 x 90

دومین سالگرد حمله سنگین موشکی به لیبرتی ۷آبان ۱۳۹۶؛ گرامیداشت ۲۴قهرمان شهید مجاهد خلق

دومین سالگرد حمله سنگین موشکی به لیبرتی ۷آبان ۱۳۹۶
دومین سالگرد حمله سنگین موشکی به لیبرتی ۷آبان ۱۳۹۶
شیخ داهو مسکین، رئیس کمیته مسلمانان فرانسه علیه بنیادگرایی:
اگر ما برای آرمان اشرفیها حرکت کنیم به زندگی خود معنا داده‌ایم

من امام جماعت هستم و در دین اسلام تخصص دارم
من می‌گویم دین حقیقی همان است که مریم رجوی معرفی می‌کند

نه آنچه رژیم آخوندی می‌گوید
شیخ داهو مسکین، رئیس کمیته مسلمانان فرانسه علیه بنیادگرایی

سلام علیکم
در سال 2010- (1389) در یک شب عید ماه مبارک رمضان در جلسه‌یی در سالن لوور به خانم رجوی گفتم این اشرفیها نیستند که به ما نیاز دارند بلکه ما هستیم که به آنها نیاز داریم. اگر ما برای آرمان آنها حرکت کنیم به زندگی خود معنا داده‌ایم و اگر حرکت نکنیم بیش از یک مرده زنده‌نما نیستیم.

متشکرم از این مبارزینی که به ما اجازه دادند که بگوییم زنده هستیم و از خانم رئیس‌جمهور سپاسگزارم که ما را به این مبارزه هدایت کرد تا چنین پیروزی‌هایی را که برای بسیاری غیرقابل تصور بود به‌دست بیاوریم و امروز به یک واقعیت تبدیل شود. فروتنی ما اجازه نمی‌دهد کسان دیگری که ما را در این نبرد یاری کردند به فراموشی بس‍پاریم.

نمی‌توانیم امشب بازگردیم بدون این‌که به این مجاهدین ادای احترام کنیم پس به روان آنها درود می‌فرستیم. آنها مرده نیستند و آنها زنده هستند و از این‌که شما را در پیروزی می‌بینند خشنود هستند.

من برای درس دادن به شما اینجا نیامده‌ام من برای درس گرفتن از این چهره‌های تابان و پیروزمند به اینجا آمده‌ام که به ما برای ادامه مبارزه در آینده انرژی می‌دهند. نبرد بعدی‌مان به پای میز عدالت آوردن این مستبدین است و فکر می‌کنم که شرایط بین‌المللی مطلوب است باید به شما بگویم من چند نوبت از ایران دیدن کرده‌ام، مردم ایران با شما هستند نه با این مستبدین. آنها آزادی را به هر قیمتی طلب می‌کنند شرایط هم از داخل و هم از خارج مهیا است تا آنها را بتوان به دست عدالت سپرد.

اگر در این مبارزه موفق شویم، مبارزه بعدی ما چیزی نخواهد بود جز آزادی ایران، تبدیل آن به یک جمهوری دموکراتیک، کشور صلح عدالت و احترام به حقوق‌بشر.

به دنبال این تهاجم که دو سال پیش صورت گرفت ممانعت های زیادی را شاهد بودیم، به حرف ما گوش داده نمی‌شد و خانم رئیس‌جمهور روزهای دشواری را از سر گذراند. برای توصیف این تهاجم ننگین که کمپ شما را به آتش کشید و شما در خون خود غوطه‌ور بودید ولی او این امید را می‌پروراند که به دنیا بگوید که از آن مسیر آزادسازی ایران هموار خواهد گردید.

شما یک نیروی ویژه هستید شما مجاهدینی هستید که از جهاد می‌آیید، یک برداشت بد از جهاد در جهان وجود دارد. شما نشان دادید که جهاد حقیقی جهاد برای صلح است شما با پشتکارتان با صبر و شکیبایی‌تان و با استقامت‌تان توانستید با دشمن‌تان بدون سلاح بجنگید و همین جهاد واقعی است جهاد واقعی تسلط به نفس است.

من از شنیدن شعاری که امروز در این سالن چند بار تکرار شد برانگیخته شدم. این شعار از انقلابی دیگر که انقلاب تونس است برگرفته شده که بدون سلاح و تنها با تظاهرات سیاسی با دادن شعار الشعب یرید اسقاط النظام در جهان طنین‌انداز گردید و برای اولین بار در گردهمایی ویلپنت سرداده شد، خانم رجوی آن را سرداد و همه بعد از او تکرار کردند.

درود خدا بر شما که به ما این فرصت را دادید.
من یک جمله را می‌خواهم اضافه کنم من از سال 1979- (1358) امام جماعت هستم و در دین اسلام تخصص دارم. من می‌گویم دین حقیقی همان است که خانم رجوی معرفی می‌کند نه آنچه رژیم آخوندی می‌گوید.
 

کیمو ساسی ـ عضو پارلمان فنلاند
خانم رئیس‌جمهور منتخب مقاومت، دوستان عزیز، همکاران گرامی، افتخار بالایی است که امروز در کنار شما باشم. من خیلی در تلاشهای بین‌المللی برای جابه‌جایی شما از عراق فعال بودم.

این افتخار من بود که به‌عنوان بخشی از آن تلاشها از شما خانم رجوی برای سلسله‌ای از دیدارها به پارلمان فنلاند دعوت بکنم. این نه تنها درباره مسأله جابه‌جایی بود بلکه نقض حقوق‌بشر در ایران را هم در برمی‌گرفت. باعث افتخارات من است که در این مبارزه شما علیه استبداد همراه باشم و از شما حمایت کنم تا آینده‌یی بهتر برای مردم ایران به ارمغان بیاوریم.

آن آینده شامل اعدامهای در ملأ عام، شلاق در ملاء عام، قطع عضو و اعدامها نخواهد بود. این آینده‌یی است که سرمایه‌های ملت و منابع طبیعی جهت بهبود زندگی افراد و شهروندان ایران استفاده شوند. آن منابع هم‌چنین باید برای ایجاد شغل برای جوانان و فرصتهایی برای یافتن خوشبختی و زندگی مناسب برای افراد استفاده شوند. آن منابع نباید صرف تروریسم و استفاده غلط دیگر شوند که امروز توسط ولی‌فقیه ایران به‌کار گرفته می‌شوند. آنها نباید برای تروریسم در خاورمیانه استفاده شوند. یک ایران آزاد و دموکراتیک باید به بنیادگرایی اسلامی که جوامع باز و دموکراتیک ما را در غرب تهدید می‌کند پاسخ دهد. چنین ایرانی می‌تواند الگویی برای کل منطقه باشد. به‌عنوان یک الگو، ایران می‌تواند کشوری باشد که به حقوق‌بشر، اصول دموکراتیک و ارزشهای جهانشمول احترام می‌گذارد. این جامعه‌ای است که نشان می‌دهد می‌تواند خوشبختی برای مردم به ارمغان بیاورد و من معتقدم کشورهایی در منطقه از ایران الگوبرداری خواهند کرد. همه در جهان امروز باید درک کنند که حاکمیت فرقه‌یی ولی‌فقیه و بقیه آخوندها مانع راه‌حلهای صلح‌آمیز برای بسیاری از مشکلات در منطقه است. تصور کنید همه آن نیروهای مخرب که امروز به‌کار گرفته می‌شود، برای پیشبرد ارزشهای نیک به‌کار گرفته می‌شدند که باعث بهبود وضعیت در منطقه شوند. به نظرم اگر جامعه بین‌المللی و غرب طرح 10ماده‌یی خانم رجوی را درک می‌کرد، می‌فهمید این یک مسیری روشن برای آینده‌یی بهتر برای ایران و کل منطقه است.

من قویاً از اتحادیه اروپا و هم‌چنین دیگر سازمانهای بین‌المللی و تمام جامعه می‌خواهم که با شورا و شما خانم رجوی وارد همکاری شوند تا آرمان حقوق‌بشر در ایران را پیش ببریم، و به همه شما کمک کنند تا سیاستهای ارتجاعی رژیم ایران را به چالش بکشید. اولین اقدام سازنده در این مسیر این است که به مردم ایران کمک کنیم یک روند معتبر بین‌المللی ایجاد کنیم تا دولت کنونی ایران و ناقضان حقوق‌بشر را بابت جنایات خود مورد حسابرسی قرار دهند.

این باید شامل تحقیقات ملل‌متحد در مورد قتل‌عام زندانهای ایران در سال 67 (1988) باشد، که توسط دیگر سخنرانان هم مورد تأکید قرار گرفت. اگر اتحادیه اروپا در مورد حقوق‌بشر جدی است، کل اتحادیه و کشورهای عضو آن باید روابط تجاری و اقتصادی با ایران را مشروط بر توقف فوری اعدامها، شکنجه و تبعیض، اذیت و آزار، و آزادی بی‌قید و شرط همه زندانیان سیاسی، زندانیهای عقیدتی و شهروندان شما کنند.

این کافی نیست که فقط در مورد حقوق‌بشر صحبت کنیم. باید در مورد آن اقدام هم بکنیم. در این رابطه من خیلی از تغییر جدید سیاست آمریکا در قبال ایران خیلی استقبال می‌کنم تا به جوانب رژیم به‌عنوان یک تمامیت پاسخ دهند، به‌جای این‌که کل موضوع را از دید توافق هسته‌یی ببینند. من قویاً معتقدم اتحادیه اروپا باید در همین راستا قدم بردارد، از جمله نامگذاری فوری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی. رهبران اروپا باید نگرانیها در مورد برنامه موشکهای بالستیک تهران، حمایت از تروریسم، سرکوبی داخلی و فعالیتهای بی‌ثبات‌کننده در منطقه را مطرح و رسیدگی کنند. در زمینه اقتصادی، اتحادیه اروپا باید درک کند اقتصاد کنترل شده توسط سپاه با فساد شدید هرگز نمی‌تواند زندگی مناسبی برای مردم ایران را تضمین کند. من امیدوارم و تلاش می‌کنم این را روشن کنم که رهبران اتحادیه اروپا به پیامهایی که امروز داده شد گوش فرا دهند، یعنی ایستادن در کنار مردم ایران، مقابله با تهدیدهای رژیم ایران و همکاری با اپوزیسیون آن یعنی شورای ملی مقاومت و رئیس جمهور منتخب آن، خانم مریم رجوی.

هدف مشترک ما باید ایرانی آزاد و دموکراتیک باشد و همان‌طور که قبلش توصیف کردم، ایران آزاد راه‌حل نهایی و درازمدت در برابر تهدیدات رژیم ایران است. مادامی که آخوندها بر ایران حاکمند این تهدیدات ادامه خواهند داشت. باید این مشکلات را رفع کنیم.

به این دلیل است که از شما برای تغییر در ایران حمایت خواهم کرد. من معتقدم شما، تحت رهبری خانم رجوی، آزادی را که شایستهٴ کشورتان است، به ارمغان خواهید آورد.
 


نیکولا چیراچی ـ نماینده پارلمان ایتالیا
خانم رئیس‌جمهور عصر به‌خیر
خانمها، آقایان
دوستان عزیز
قبل از هر چیز می‌خواستم خوشحالی خودم را از این‌که سرانجام توانستم در جمع شما باشم ابراز نمایم، ما در پارلمان ایتالیا مستمر در جریان وقایع و اتفاقاتی که برای شما در کمپ اشرف و لیبرتی می‌افتاد قرار داشتیم و از این‌که سرانجام همگی شما را به سلامت در آلبانی می‌بینم نمی‌توانم خوشحالی و خرسندی خودم و پارلمان ایتالیا را ابراز ننمایم.

من در ژوئیه گذشته همراه با یک هیأت بزرگ پارلمانی از ایتالیا، برای اولین بار در گردهم آیی بزرگ شما در پاریس شرکت کردم و در آنجا حمایت گسترده بین‌المللی از مقاومت شما و از مردم شما را دیدم و آنجا با خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور مقاومت آشنا شدم.

زنی که با شجاعت بی‌نظیری چنین مقاومت عظیمی را در برابر دیکتاتور مذهبی حاکم بر ایران رهبری می‌کند. من حمایت خودم و پارلمان ایتالیا را به‌خاطر همه کارهایی که شجاعانه برای شما و برای همه ما انجام می‌دهند ابراز می‌نمایم.

نقض حقوق‌بشر و شمار بالای اعدامها در ایران همواره یکی از موضوعات مورد بحث در پارلمان ایتالیا و یا جلساتی که ما شرکت می‌کردیم بوده است اما آنچه که طی ماههای اخیر بیشتر به آن پرداختیم موضوع قتل‌عام 30هزار زندانی سیاسی در سال 67 (1988) در ایران بود، واقعه‌یی که رژیم ایران برای سالیان تلاش کرد که آن را پنهان نماید و یا به فراموشی بسپارد اما دیدیم که با فراخوان خانم مریم رجوی و اعضای این مقاومت چه در داخل کشور و چه در سراسر جهان، طرحهای رژیم در هم شکست و می‌بینیم که امروز خوشبختانه تبدیل به یکی از موضوعات جدی بین‌المللی شده است و در رابطه با این موضوع شما را هرگز تنها نخواهیم گذاشت.

و آن درخواست تشکیل یک کمیته تحقیق برای رسیدگی به آن جنایت بزرگ است که جنایت علیه بشریت بود و این موضوعی است که بسیاری از کشورهای جهان خواهان آن هستند با تغییراتی که در هیأت حاکمه آمریکا به‌وجود آمده است یک دوره سیاسی که ما هم در اروپا آن را شکست خورده می‌دانیم به پایان رسید، یعنی سیاست مماشات با رژیم بنیادگرای ایران. اگر چنین سیاستی نبود احتمالاً در سال 2009 رژیم ایران سرنگون شده بود ولی دولت اوباما طرف ملاها را گرفت و به این صورت پاسداران توانستند تظاهرات مسالمت‌آمیز مردمی را به خون بکشند و سرکوب کنند. پس لازم است که به مبارزه ادامه بدهیم.

سپاه پاسداران طی این سالها به صدور تروریسم مبادرت کرده و به بنیادگرایی و بی‌ثباتی در منطقه کمک کرده است و مسئول مستقیم بسیاری از اقدامات تروریستی نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه در جاهای دیگر نیز بوده است، به این خاطر قاطعانه خواستار این هستیم که سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی قرار بگیرد و مهم است که تحریمهایی صورت گیرد، تحریمها منابع مالی گروه‌های تروریستی را خشک می‌کند گروههایی مانند حزب‌الله و سایر گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و یمن.

من همراه با بسیاری از پارلمانترهای ایتالیایی از دولت ایتالیا و به‌ویژه اتحادیه اروپا می‌خواهیم که تحریم‌هایی را علیه سپاه پاسداران اعمال نمایند و آن را یک گروه غیرقانونی اعلام کنند

ما خواستار امنیت برای شهروندان ایتالیا و اروپا هستیم و می‌دانیم که پاسداران اصلی‌ترین نیروی تروریست بین‌المللی هستند و اکنون نوبت ماست که با آنها بجنگیم. اروپا نمی‌تواند دست روی دست بگذارد و سکوت کند.

بشتابید و شجاع باشید که پیروز می‌شویم.
متشکرم
 

سیلویا فاسیه ـ شهردار پیشین شهر لوپن فرانسه
با تشکر از این‌که امروز مرا در میان خودتان به حضور پذیرفتید. مایه غرور من است که در میان شما هستم. خانم رجوی، کارهایی که شما صورت می‌دهید مایهٴ غرور من هستند. و هم‌چنین فعالیتهای شما رزمندگان.

حمله‌یی که در کمپ لیبرتی به شما صورت گرفت یکی از مرگبارترین حملات بود. هدف این حمله نابودی شما بود ولی شما را تقویت کرد. شما شجاع بو دید. زنان شما شجاع بودند؛ همه زنانی که در جلو خودم مشاهده می‌کنم شجاع هستند.

موشکهای متعدد و آتش‌سوزیهایی که اماکن‌تان را از بین بردند البته نقش نابود کننده داشتن ولی نتوانستند بر استقامت شما غلبه کنند.

برعکس، شما با امکانات ناچیزتان ادامه دادید؛ همگی اعم از مردان و جوانان و هم‌چنین زندانیانی که در زندانها بودند. شما با قلبتان ترانه آزادی را سردادید، حتی بعد از این فجایع. نیروی شما روز بروز افزایش می‌یابد. من این را احساس می‌کنم و با پوست و گوشتم آن را لمس می‌کنم، چه در این‌جا، چه در پاریس، و در سراسر جهان. شما نیروی پیروزی را به‌دست آورده‌اید. و شما یک الگو برای همه هستید.

در جستجوی صلح، صلحی که برای ما کشورهای غربی هم بسیار شکننده است، من بسیار تحت‌تاثیر مبارزه شما قرار گرفته‌ام؛ مبارزه‌یی انسانی. جا دارد که از داشتن رهبری مانند مریم رجوی به خود ببالید.

شما الگویی برای همه کشورهای مسلمان به‌شمار می‌روید؛ همان کشورهای مسلمانی که مایه غرور ما هستند، چون حامل پیام صلح هستند.

نهایتا این حمله ضعفی را نمایان کرد؛ ضعف حکومت آخوندی در برابر اراده رزمندگان لیبرتی. بگذارید حرفی را بگویم که شاید شنیدنش کمی سخت باشد، ولی سازنده است. شما آنها را به لرزه انداختید؛ شما هر روز آنها را به لرزه می‌اندازید، . شما آنها را در مورد خودشان به شک و تردید انداخته‌اید.

آنها متوجه شدند که شما سازمان‌یافته‌اید، باهوشید؛ زنان و مردان باهوشی هستید که توان سرنگونی حکومت دیکتاتوری را دارید.

امروز بیش از همیشه، حکومت آخوندی احساس بهت و سردرگمی می‌کند. من همه زنان، مردان و جوانانی را که شما نمایندگی می‌کنید به ادامه فعالیتهایشان تشویق می‌کنم. با آخوندها مقابله کنید تا آن جا که جای پس و پیش نداشته باشند.

برنامه هسته‌یی و سوریه و یمن و عراق همه سیاستهای برباد رفته‌یی هستند. سرمایه‌گذاریهای آخوندها کاملاً بر باد رفته‌ و تبدیل به طناب دار خودشان شده است.

رو به کشورهای ساده‌لوح غرب می‌گویم قول و قرارهای ناصادقانه و بی‌پایه و اساس را باور نکنید. چشمهایتان را باز کنید، هنوز اعدامها به‌طور گسترده صورت می‌گیرند. ایران آن سرزمین رویایی که فکرش را می‌کنید نیست. به سیاستمداران و تجارت‌پیشگان توصیه می‌کنم که فریب نخورند. دست این دیوانه‌ها را نفشرید! از لابی کردن برای آنها دست بردارید! البته شما برای بهبود اقتصاد گام برمی‌دارید، ولی به چه بهایی؟

این حکومت خونریز را باید سرنگون کرد. در حالت صلح دیگر نمی‌توان انتظار را ادامه داد. باید همین الآن عمل کرد.

به سیاستمداران می‌گویم گول صحنه‌سازیهای رفرم خاتمی را نخورید، گول قول و قرارهای دروغین روحانی در رابطه با معجزه‌های یک شبه‌ِقرارداد هسته‌یی را نخورید.

منافع مردمتان از صلح عبور می‌کند و گزینه دیگری در جلو شما نیست. باید آزادی و دموکراسی را برقرار کنید و منابع ثروت کشورتان را به دست بگیرید. باید ملت‌تان را از فقر نجات دهید. ادامه دهید و به این راه افتخار کنید. ما زنان و مردان از سراسر جهان از صمیم قلب با شما هستیم و بیش از بیش شما را حمایت می‌کنیم. ایالات متحده از مسئولیت دولت ایران مطلع است و شما باید ادامه دهید و آزادی را فریاد کنید. نه خمینی با جنایاتش، نه هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند شما را مرعوب کند. شما صاحب سرنوشت‌تان هستید. این نقطه قوت مجاهدین خلق است. باید ادامه داد و جنگید و جنگید و جنگید!

ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fac81a72-ebd4-4cb4-b490-fd7f62744c74"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات