728 x 90

تخریب ۹۰٪ خانه‌های موسوم به مسکن مهر در فاجعه زلزله کرمانشاه

ویرانی خانه‌های موسوم به مسکن مهر در فاجعه زلزله کرمانشاه
ویرانی خانه‌های موسوم به مسکن مهر در فاجعه زلزله کرمانشاه
جدال باندهای درونی رژیم با استفاده از فرصت زلزله و خانه خرابی مردم محروم، به‌منظور تسویه‌حساب و فرار از عواقب فروریزی اکثر ساختمانهای پروژه مسکن مهر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، بالا گرفته است. این در شرایطی است که مردم مصیبت‌زده از دریافت حداقل امکانات و رسیدگیهای لازم از سوی ارگانهای حکومتی محروم مانده‌اند.

جهانگیری معاون اول آخوند روحانی وقوع زلزله و بی‌خانمانی مردم را فرصتی برای تسویه‌حساب با باند رقیب دانست و روز بعد از وقوع زلزله اعلام کرد: بیشتر خانه‌های تخریب شده در زلزله متعلق به ساختمانهای مسکن مهر بوده است.
وی نامی از ارگانهای سازنده این ساختمانها نبرد ولی تلویحا مسبب این وضعیت را دولت سابق دانست و دستور بررسی آسیب‌پذیر بودن این ساختمانها را صادر کرد. (رویداد 24 – 22/آبان/96)

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز گفت: «زلزله 3/7ریشتری بیش از 90درصد خانه‌های مسکن مهر در این استان را تخریب کرده است.» (جامعه فردا 23/آبان/96)

در مقابل، کیهان خامنه‌ای 23 آبان 96 نوشت: اگر ادعای جهانگیری درست هم باشد، افتتاح 5371واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه در تاریخ 19بهمن 1394توسط مسئولان دولت یازدهم صورت گرفته و طبیعتاً آنها باید پاسخگوی تضمین و تأیید سلامت ساختمانها باشند.
یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای، تحت عنوان «زلزله دروغگویی» نوشت: جهانگیری خسارت‌های زمین‌لرزه کرمانشاه را گردن مسکن مهر انداخت!
این روزنامه افزود: به صرف آسیب‌دیدن جداره چند ساختمان از آپارتمانهای مسکن مهر، بنا کرد به زدن اصل و اساس پروژه‌یی که حقیقتاً مصیبتی بدتر از زلزله است. (وطن امروز 23/آبان/96)

یک روزنامه حکومتی به نام شهروند 23 آبان 96 نوشت: از آپارتمانهای آجری‌رنگ مسکن مهر سر پل ذهاب خرابه به‌جا ماند. همان خانه‌هایی که مدیران وزارت راه و شهرسازی بارها جلوی دوربین‌ها و ریکوردر خبرنگارها ایستاده و گفتند با کیفیت عالی ساخته شده و در مقابل زلزله مقاوم است. حالا... (در) سرپل‌ذهاب از مسکن مهر این منطقه تلی از خاک و غبار باقی مانده است و تمام ساکنان، آن آپارتمانهای آجری رنگ «بی‌مهر» را تخلیه کرده‌اند. مسکن مهر سر پل ذهاب فرو ریخت و مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه اعلام کرد که مسکن مهر سر پل ذهاب روی گسل زلزله بوده است!

اما رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی می‌گوید که واحدهای مسکن مهر کرمانشاه روی گسل قرار نداشته و علت تخریب جدی پایین بودن مقاومت این ساختمان است.

هم‌چنین روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد 23 آبان 96 نوشت: انتشار برخی تصاویر نشان می‌دهد که در یک خیابان به فاصله چند ده متر- به‌ویژه در سرپل‌ذهاب- برخی ساختمانهای حتی قدیمی شخصی ساز در کنار ساختمانهای تازه احداث شده مسکن مهر کاملاً سالم مانده و حتی شیشه‌هایشان نیز نشکسته در حالی که دیوارهای چهار طرف ساختمانهای مسکن مهر به‌طور کامل فروریخته و این ساختمانها با فرو ریختن کامل فاصله چندانی ندارند."

و سرانجام، یک روزنامه حکومتی چشم‌انداز وحشتناکی از آثار زلزله احتمالی با ساختارهای موجود را ارائه کرد و نوشت: قطعاً باید گفت با وقوع زلزله 3/7ریشتری (مانند زلزله استان کرمانشاه) در تهران نه تنها تمامی خانه‌ها و برج‌های ساخته شده در مناطق شمالی تهران را تخریب می‌کند بلکه به‌جرأت می‌توان گفت میزان تغییرات و آوار به اندازه‌ای خواهد بود که موجب تغییر تاریخ ایران خواهد شد. (جامعه فردا 23/آبان/96)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e3f9e90-ebd1-4b7a-b459-13d8c847f5fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات