728 x 90

وزیر خارجه انگلستان: تنها نیروی مشروع در لبنان، نیروی مسلح این کشور است

بوریس جانسون
بوریس جانسون
دولت انگلستان اعلام کرد: «نیروهای مسلح لبنان تنها نیروی مشروع در داخل این کشور هستند و هیچ گروه شبه‌نظامی یا نیروی خارجی نباید تلاش کند نیروهای مسلح لبنان را که تضمین‌کننده نهایی امنیت مردم این کشورند، به چالش بکشد».

وزیر خارجه انگلستان در بیانیه خود با تأکید بر حمایت از سعد حریری، افزود: «ما بر نگرانی‌های ایالات متحده و شرکای اروپایی‌مان تأکید می‌کنیم که لبنان نباید به‌عنوان ابزاری در جنگهای نیابتی تبدیل شود و استقلال و یکپارچگی آن باید توسط همهٴ طرف‌ها در داخل و خارج کشور، مورد احترام قرار گیرد».

بوریس جانسون، هم‌چنین گفت: «روز یکشنبه در صحبت با وزیر خارجه (لبنان)... بر حمایت کامل انگلستان از یکپارچگی و استقلال این کشور تأکید کردم. نخست‌وزیر حریری یک شریک خوب و قابل اعتماد برای انگلستان بوده و ما امیدواریم که او بدون تأخیر و در راستای منافع ثبات سیاسی لبنان، به بیروت باز گردد. من به وزیر خارجه (لبنان) تضمین دادم که انگلستان به حمایت از مردم و نهادهای لبنان ادامه خواهد داد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b89639b-7cff-4e23-82db-6aa4d923dac3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات