728 x 90

جیمز متیس: تنها در صورت پیشرفت در مذاکرات ژنو، سوریه را ترک خواهیم کرد

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ائتلاف بین‌الملل علیه شبه‌نظامیان داعش در سوریه و عراق، این دو کشور را تا زمان حصول پیشرفت در مذاکرات صلح سوریه در ژنو، ترک نخواهد کرد.

وی که روز دوشنبه 22آبان در حضور جمعی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «در حال حاضر از سوریه خارج نخواهیم شد. ائتلاف بین‌الملل در انتظار به دست آمدن پیشرفتی در مذاکرات ژنو است.

وزیر دفاع آمریکا افزود: «باید کاری برای این آشوب انجام داد، نباید تنها به جنبه نظامی بسنده کرد و سپس گفت: در دیگر زمینه‌ها موفق باشید.

جیمز متیس یادآور شد مأموریت نیروهای ائتلاف، از میان بردن شبه‌نظامیان داعش و یافتن راه‌حلی سیاسی برای جنگ در سوریه است.

وی گفت: «باید اطمینان حاصل کنیم که ما شرایط را برای راه‌حل دیپلوماتیک بحران سوریه فراهم می‌کنیم». وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد پیروزی علیه شبه‌نظامیان داعش هنگامی محقق خواهد شد که «فرزندان این کشور بتوانند مسئولیت کشورشان را خود در دست گیرند».

خبرگزاری رویتر با مخابره خبر جمیز متیس افزود:‌ یک هدف کلیدی برای واشینگتن محدود کردن دخالت رژیم ایران در سوریه و عراق است که در هنگام جنگ با شبه‌نظامیان داعش گسترش یافته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bf9c141-729d-4dbb-805e-9525787e19f0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات