728 x 90

زنگ خطر برای دولت محافظه‌کار انگلستان

خروج انگلستان از اتحادیه اروپا
خروج انگلستان از اتحادیه اروپا
آیا مذاکرات انگلستان و اتحادیه اروپا هم‌چنان در بن‌بست باقی می‌ماند؟ آیا چشم‌اندازی هست؟

یورونیوز 20آبان 96:
زنگ خطر برای انگلستان به صدا درآمده است. پس از پنج دوره مذاکره در مورد خروج انگلستان از اتحادیه اروپا پیشرفتها بسیار اندک است. مسئول مذاکرات از سوی اتحادیه اروپا آن را ناچیز خوانده است. مهمترین عامل عدم پیشرفت مذاکرات موافقت انگلستان و اتحادیه اروپا بر سر مبلغ جدایی است.

یک محقق دانشگاه می‌گوید: «اگر نتوانیم در دور جدید مذاکرات به توافقی دست پیدا کنیم اوضاع بسیار پیچیده می‌شود چون بین ماه دسامبر و مارس ۲۰۱۸آخرین فرصت برای مذاکرات و توافقات نهایی است و هنوز هیچ توافقی در چشم‌انداز مذاکرات قابل تصور نیست. برای انتقال انگلستان به خارج از اتحادیه اروپا قطعاً پیچیدگیهای فنی زیادی نیز وجود خواهد داشت که در مراحل بعدی بحران، مذاکرات را پیچیده‌تر خواهد کرد».

به جز مبلغ پرداختی که مورد توافق اتحادیه اروپا نیست موانع مهم کلیدی دیگر در راه رسیدن به توافق وجود دارد. از جمله موضوع حقوق شهروندان اروپایی در خاک انگلستان و عکس آن و هم‌چنین موضوع مرزهای انگلستان و همسایه شمالی جمهوری ایرلند که بحثهای فراوانی را مطرح کرده است.

یکی از شهروندان انگلیسی که پس از روند اجرایی شدن درخواست جدایی از اتحادیه اروپا درخواست ملیت بلژیکی کرده می‌گوید نگران آینده شهروندان انگلیسی در اروپا است.

او به خبرنگاران گفت: «امیدورام روند کنونی در رابطه با حقوق شهروندی ادامه پیدا کند. امیدواریم بتوانیم مانند امروز براحتی بین انگلستان و کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی و کار کنیم.»

فشار اصلی روی نخست‌وزیر انگلستان ترزامی است. شش ماه پس از رأی به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، مذاکرات به یک بن‌بست واقعی رسیده است. برخی می‌گویند با این وجود دولت محافظه‌کار انگلستان قاطعانه می‌خواهد در ماه دسامبر به نتایج محسوس و توافق با اتحادیه اروپا دست پیدا کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9fa3a81a-ce04-4697-987b-b865557850c6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات