728 x 90

ابراز نگرانی انگلستان از دخالتهای رژیم ایران در یمن

وزیر خاورمیانه انگلستان آلیستر برت
وزیر خاورمیانه انگلستان آلیستر برت
دولت انگلستان درباره دخالت رژیم ایران در یمن و تدارک موشک بالستیک برای حوثی‌ها ابراز نگرانی کرد.

وزیر خاورمیانه انگلستان آلیستر برت، در بیانیه‌ای در همین خصوص گفت: ائتلاف برهبری عربستان سعودی در 6نوامبر بیانیه‌ای درباره جزییات حمایت ایران از حوثی‌ها در یمن منتشر کرد، که شامل فراهم کردن موشک‌های بالستیک می‌شود. بریتانیا مدتهاست درباره دخالت ایران در یمن نگران بوده، که آن را با دولت ایران در میان گذاشته‌ایم. تأمین تسلیحات برای حوثی‌ها و نیروهای متحد رئیس‌جمهور سابق صالح ضد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

سپهبد ستاد محسن الاحمر معاون رئیس‌جمهور یمن در یک نشست با فرماندهان نظامی گفت:‌ جنگ در یمن فقط با شبه‌نظامیان حوثی نیست بلکه جنگ با رژیم ایران و حزب‌الله است. او نسبت به ادامه حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی و تسلیح آنها به انواع سلاحها و موشکهای جدید هشدار داد و تأکید کرد، ارتش یمن پیش از این چنین موشکهایی نداشته است وی افزود: رژیم ایران و حزب‌الله فقط برای مردم یمن مرگ و ویرانی و خرابی به بار آورده‌اند.

یادآوری می‌کنیم که روز جمعه فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد: موشک بالستیکی که توسط شبه‌نظامیان یمن به‌سمت پایتخت عربستان شلیک شد توسط رژیم ایران ساخته شده و لاشهٴ آن حاوی مارک‌های ایرانی بود.

ژنرال هاریگیان، گفت: «آنچه از یافته‌ها مشخص شده و نشان داده شده این است که موشک (مذکور) مارک‌های ایرانی داشته است. این به‌خودی خود نشان می‌دهد که (این موشک) از کجا آمده است».

هم‌چنین امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی خود در دبی گفت: موشکی که عربستان ردیابی کرد و از یمن شلیک شده بود، آشکارا یک موشک رژیم ایران است.

امانوئل ماکرون: موشکی که عربستان ردیابی کرد و از یمن شلیک شده بود، آشکارا یک موشک (رژیم) ایران است و این شدت فعالیت بالستیک آنها را نشان می‌دهد؛ و فعالیت آنها در تمام منطقه در زمینه بالستیک امروز شدیداً نگران‌کننده است. ما در رابطه با منطقهٴ عراق-سوریه چندین بار این نگرانی را ابراز کرده‌ایم. هم‌چنین امروز به‌نظرم ضروری است که مثل سال 2015برای چارچوب ‌دادن به فعالیت اتمی، باید فعالیت بالستیک (رژیم) ایران چارچوب بهتری داشته باشد و روندی را همراه با تحریم‌ها در صورت لزوم شروع کنیم، ولی به‌خصوص یک روند مذاکره برای چارچوب‌دادن به آن. یک رکن دیگر هم علاوه بر اتمی و بالستیک ضروری است که یک بحث استراتژیک برای چارچوب دادن به جاه‌طلبیهای هژمونیک (رژیم) ایران در تمام منطقه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ecfc296-a584-49a9-8c78-1be613400e9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات