728 x 90

دکتر ولید فارس:‌ ضرورت اقدام بین‌المللی علیه رژیم ایران

دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس
دکتر ولید فارس می‌گوید:‌ تحریکات رژیم ایران بی‌پاسخ نمی‌ماند چرا که دولت آمریکا تغییر کرده است. اکنون زمان آن است که جامعه جهانی اقدامی عملی علیه رژیم ایران انجام دهد.

فرانسه اعلام کرد نقض قطعنامه‌های شورای امنیت توسط رژیم ایران را با جدیت دنبال می‌کند. آمریکا این رژیم را متهم به نقض قطعنامه‌ها کرده است. در چنین شرایطی حسن روحانی از تهاجم حوثیها به خاک عربستان سعودی دفاع می‌کند اما آمریکا می‌گوید قاچاق موشک به یمن برای این گروهها امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

دکتر ولید فارس پژوهشگر سیاست خارجی آمریکا 20آبان 96 به تلویزیون العربیه گفت:‌ در هشت سال گذشته آمریکا در قبال اقدامات خصمانه رژیم ایران موضعگیری نمی‌کرد. حالا موضع آمریکا تغییر کرده است. آمریکا می‌گوید مسئول شلیک این موشک ها از یمن به ریاض، رژیم ایران است. این موضع جدید است.

واشینگتن به سازمان ملل مراجعه خواهد کرد تا این موضوع را در صحنه بین‌المللی مطرح کند. به نظر من این هم گام جدیدی است. علاوه بر این، شاید راه‌حلهای نظامی هم مدنظر باشد.

همه می‌دانند رژیم ایران نه تنها از حوثی‌ها بلکه از گروه‌های متعدد در منطقه حمایت می‌کند. حمایت این رژیم از حزب‌الله لبنان هم داستانی بسیار قدیمی دارد.

اما این موضوع که رژیم ایران برای گروهی در یمن موشک می‌فرستد و این گروه موشک ها را به پایتخت یک کشور عرب شلیک می‌کند پدیده جدیدی است که جامعه جهانی باید پاسخی عملی به آن بدهد.

روسیه هم‌پیمان رژیم ایران است و از حق وتو استفاده خواهد کرد و شاید که از چین هم بخواهد ولی نمی‌دانیم بعد از دیدار دونالد ترامپ از چین چه خواهد شد. تا زمانی که دولت اوباما روی کار بود همه چیز را مشروط به توافق اتمی می‌کرد. وی دست از حمایت از اپوزیسیون سوریه و بسیاری از هم‌پیمانان و متحدانش برداشت. اگر ‌چه اروپا منافعی از توافق اتمی با رژیم ایران دارد اما منافع بزرگ اقتصادی هم با آمریکا دارد. الآن آمریکا تغییر کرده است. هم دولت تغییر کرده و هم کنگره. کنگره به‌اتفاق آرا طرحهایی را تصویب می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c9ff9f4-4b1b-45e8-b545-7f872db3b49e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات