728 x 90

نماینده عربستان به شورای امنیت: حمایت رژیم ایران از تروریسم امنیت جهان را تهدید می‌کند

عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل
عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل
هیأت نمایندگی عربستان در سازمان ملل روز چهارشنبه ۱۷آبان ۹۶ پیش از جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره اوضاع انسانی در یمن، طی نامه‌یی به سازمان ملل، رژیم ایران را حامی تروریسم و اقدامات تخریبی که امنیت عربستان، منطقه و جهان را تهدید می‌کند، معرفی کرد و از این سازمان خواست اقدامات مناسب برای متوقف کردن این رژیم را در دستور کار قرار دهد.

در نامه هیأت نمایندگی عربستان تأکید شده است رژیم ایران به شکل مستمر به مقصد حوثی‌ها اسلحه قاچاق می‌کند و دخالت مستقیم حزب‌الله برای قاچاق و به کارگیری تسلیحات نشانه واضحی از نادیده‌انگاری تعهدات بین‌المللی از سوی رژیم ایران، رفتارهای خصمانه این رژیم و حمایت از ویرانی و تروریسم است که امنیت عربستان، منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

نماینده عربستان هم‌چنین گفت که بررسی بقایای دو موشکی که حوثی‌ها در روزهای 4نوامبر 2017 و 22 ژوئیه 2017 به سوی اراضی این کشور شلیک کردند، نقش رژیم ایران در ساخت این موشکها را روشن می‌کند.

هیأت نمایندگی عربستان در سازمان ملل تأکید کرد این کشور برای حفظ سلامت و امنیت اراضی خود و بر اساس میثاق سازمان ملل و قوانین بین‌المللی، اقدامات مناسب برای پاسخ به اقدامات خشونت‌آمیز حوثی‌ها انجام خواهد داد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل‌متحد روز سه‌شنبه 16آبان گفت موشکی که توسط شبه‌نظامیان حوثی به سمت عربستان پرتاب شد، یک موشک ایرانی از نوع قیام بود.

وی درباره این موشک گفت پیش از آغاز جنگ یمن، این نوع موشک در یمن وجود نداشت. او از سازمان ملل خواست مسئولیت نقض دو قطعنامه شورای امنیت را متوجه ایران کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5cba7bc4-7348-4d89-9dcd-cfb35b7ddf01"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات