728 x 90

محکومیت جهانی حملات موشکی شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم آخوندی علیه عربستان

کاخ سفید
کاخ سفید
کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی ضمن محکوم کردن حملات موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی، اعلام کرد: ایالات متحده همهٴ کشورها را فرامی‌خواند که رژیم ایران را به‌خاطر نقض‌های مکرر قطعنامه‌های 2216و 2231شورای امنیت مورد حسابرسی قرار بدهند؛ (این قطعنامه‌ها) انتقال تسلیحات به حوثی‌ها را منع می‌کنند و (رژیم) ایران را از صدور تمامی تسلیحات و مواد مرتبط با آن و به‌خصوص مواد مرتبط با موشک بالستیک، منع می‌کند.

در بیانیه کاخ سفید هم‌چنین آمده است: «حملات موشکی حوثی‌ها علیه عربستان توسط سپاه پاسداران ِ (رژیم) ایران امکان‌پذیر شده و امنیت منطقه‌یی را مورد تهدید قرار می‌دهد. این سیستم‌های موشکی قبل از جنگ، در یمن وجود نداشت و ما ملل‌متحد را به انجام یک بررسی جامع، پیرامون استمرار جنگ در یمن توسط رژیم ایران برای پیشبرد جاه‌طلبیهای منطقه‌یی‌اش، فرا می‌خوانیم».

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید: «ما این اقدامات رژیم ایران را محکوم می‌کنیم و علیه تجاوز و نقض‌های فاحش قانون بین‌الملل توسط این رژیم، در کنار عربستان و تمامی شرکایمان در خلیج‌فارس می‌ایستیم».

فرانسه بار دیگر حمله موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی در یمن را محکوم کرد.
وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: «بعد از شلیک موشک از یمن توسط شبه‌نظامیان حوثی، فرانسه همبستگی خود را با عربستان ابراز می‌دارد».

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه نیز در پاسخ به سؤالی درباره موضعگیری سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره نقض هم‌زمان دو قطعنامه شورای امنیت توسط رژیم ایران به‌خاطر دادن موشک به شبه‌نظامیان حوثی، گفت: «ما اشاره‌های آمریکا را جدی می‌گیریم و بیشترین اهمیت را برای رعایت تمامی التزامات بین‌المللی توسط (رژیم) ایران قائل هستیم؛ به‌خصوص ممنوعیت انتقال تسلیحات طبق قطعنامه‌های 2216و 2231شورای امنیت ملل متحد».

در همین حال کویت و تونس حمله موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی در یمن به ریاض را به‌شدت محکوم کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b13e47f5-57fc-4025-8eb1-693b1836f54c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات