728 x 90

یک دادستان آرژانتینی برای اولین بار و به‌طور رسمی تأیید کرد آلبرتو نیسمان به‌قتل رسیده است

آلبرتو نیسمان
آلبرتو نیسمان
ادواردو تایانو یک دادستان آرژانتینی روز چهارشنبه ۱۷آبان ۹۶ برای نخستین بار به‌طور رسمی اعلام کرد: آلبرتو نیسمان که درباره بزرگترین پرونده تروریسم در آن کشور تحقیق می‌کرد، و حدود دو سال پیش به طرز مشکوکی از دنیا رفت، خودکشی نکرده و به‌قتل رسیده است. جسد نیسمان در حالی پیدا شد که قرار بود روز بعد در کنگره علیه رئیس‌جمهوری وقت شهادت دهد. او می‌گفت مدارکی دارد که کریستینا فرناندز و همکارانش قصد داشتند در ازای معاملات تجاری کلان، رژیم ایران را از اتهام دخالت درانفجار تبرئه کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس: قاضی جولیان ارکولینی که نظر رسمی دادستان تایانو را قرائت کرد، اکنون باید در مورد پذیرش این نظریه و اعلام رسمی پرونده مرگ آلبرتو نیسمان در ۱۸ژانویه ۲۰۱۵ به‌عنوان یک «پرونده جنایی» تصمیم بگیرد.

بر اثر تحقیقات قاضی نیسمن در پرونده بمب‌گذاری بوئنوس آیرس، برای چند تن از بالاترین سرکردگان رژیم به‌عنوان عاملان و آمران این بمب‌گذاری، هشدارهای قرمز انترپل صادر شد. قاضی نیسمن در سال 2015 دولت فرناندز را متهم به زد و بند با رژیم برای لاپوشانی نقش حکومت آخوندی در این جنایت کرده بود، اما چند ساعت قبل از ارائه مدارکش به کنگره آرژانتین، در خانه خود به‌قتل رسید.

قاضی آرژانتینی مسئول پرونده تحقیقات درباره زد و بند دولت قبلی این کشور با حکومت آخوندی برای لاپوشانی نقش رژیم در بمب‌گذاری بوئنوس آیرس، با احضار رئیس‌جمهور سابق و 14تن دیگر از مقامات دولت او برای شهادت درباره این پرونده، آنها را تا زمان استماع، از کشور ممنوع الخروج کرد. کریستینا فرناندز رئیس‌جمهور قبلی آرژانتین به‌خاطر اتهامات تبانی با رژیم آخوندی تا زمان استماع در دادگاه ممنوع الخروج شد.

در سال ۲۰۰۷، حدود سیزده سال پس از انفجار مرکز یهودیان در بوینس آیرس که منجر به مرگ ۸۵نفر شد، دادستانی کل آرژانتین درخواست صدور حکم جلب ۹نفر را، از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی و علی‌اکبر ولایتی، توسط پلیس بین‌الملل صادر کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e7f2db0-ba1f-467f-9e6a-08a261d703e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات