728 x 90

عقب‌نشینی نماینده مجلس ارتجاع: ساخت موشک با برد دو هزار کیلومتر فتوای رهبری نیست

حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو مجلس ارتجاع
حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو مجلس ارتجاع
یک عضو مجلس ارتجاع ترس و وحشت رژیم را از نتایج موشک‌پرانی عوامل رژیم در یمن به سوی عربستان به نمایش گذاشت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه روز ۱۵آبان ۹۶در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایرنا با بیان این‌که «ساخت موشکهایی با برد تا دو هزار کیلومتر فتوای رهبری نیست» گفت: ایران بر اساس راهبرد دفاعی‌اش تنها موشکهایی با برد دو هزار کیلومتر می‌سازد.

فلاحت‌پیشه در توجیه تعطیل شدن پروژه موشکی شهاب ۴، گفت:
«راهبرد دفاعی ایران مبتنی بر مبانی اسلام و قرآن است؛ یعنی ما فقط دشمنان را مورد هدف قرار می‌دهیم و در صورت حمله آنها دفاع می‌کنیم.

... موشکهای ما دفاعی و تهاجمی نیستند، موشکهای ما سلاحی متعارفند که کلاهک غیرهسته‌یی دارند؛ یعنی فقط توان حمل کلاهک غیرهسته‌یی و نه هسته‌یی را دارند و دلیل سوم آن که به هیچ‌وجه برد آنها به بیشتر از دو هزار کیلومتر نمی‌رسد.

مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعم از وابستگان نظامی در سفارتخانه‌های اروپایی تا مسئولان سیاست خارجی به‌خصوص رئیس‌جمهور باید در دیدار با همتایان اروپایی خود هم‌چون ماکرون موضوع راهبرد دفاعی‌مان را با اروپا مطرح کنند».

بیشتر بخوانید:‌

عربستان به رژیم ایران نسبت به حمله مشکوک موشکی هشدار داد

عربستان روز دوشنبه 15آبان حریم هوایی، دریایی و زمینی خود با یمن را بست و حمله موشکی آخر هفته به ریاض را یک اقدام جنگی نامید و به رژیم ایران هشدار داد

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه با مخابره این خبر افزود:‌ «عربستان موشک بالستیک که از یمن پرتاب شده را منهدم ساخت و رژیم ایران را در پرتاب آن مقصر دانست».

این خبرگزاری افزود: موشک دشمن که توسط مقامهای عربستان ساقط شده بود خسارت عمده یا تلفات انسانی در بر نداشته است.

محکومیت حمله موشکی حوثی‌ها به عربستان توسط انگلیس
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلستان روز دوشنبه ۱۵آبان ۹۶، با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: پرتاب موشک بالستیک از خاک یمن به مناطق مسکونی عربستان سعودی توسط شبه‌نظامیان حوثی‌ را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: به حمایت از عربستان سعودی که با بحرانهای منطقه‌یی و تهدیدات امنیتی مواجه است، ادامه خواهند داد. 'این حمله و اقدامات نظیر آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم. شهروندان انگلستان در عربستان سعودی باید به توصیه‌های وزارت امور خارجه کشور توجه کنند'.

خاطرنشان می‌شود: شبه‌نظامیان حوثی شب یکشنبه اعلام کردند که یک موشک بالستیک نوع «برکان H2» به فرودگاه ملک خالد ریاض پرتاب و موشک به هدف اصابت کرده است.

ائتلاف عربی نیز اعلام کرد که سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی این موشک را رهگیری و سرنگون کرده است.

لازم به ذکر است ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تاریخ 26مارس 2015برای مقابله با پیشروی شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور برکنار شده یمن عملیاتی را با عنوان «توفان قاطع» آغاز کردند و در 21آوریل این عملیات توسط ائتلاف مذکور مختومه اعلام اما در همان روز عملیاتی دیگر به نام «بازگشت امید» آغاز شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/131b2f43-72ec-4081-829a-53d1dc75ddd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات