728 x 90

کشته شدن دهها تروریست بوکوحرام در نیجریه

نیروهای امنیتی نیجریه
نیروهای امنیتی نیجریه
ثانی عثمان، سخنگوی ارتش نیجریه اعلام کرد: نیروهای امنیتی با یورش به یکی از مقرهای اصلی گروه تروریستی بوکوحرام در جنگل سامبیسا، علاوه بر نجات جان یک دختر بچه ۶ساله، دهها تروریست را به هلاکت رساندند.

به گزارش آناتولی 14آبان 96 سخنگوی ارتش نیجریه گفت در این عملیات شمار زیادی تروریست مجروح شده و شماری نیز فرار کرده‌اند.

گروه تروریستی بوکوحرام در سال 2000 در نیجریه اعلام وجود کرد و بعد از کشته شدن «محمد یوسف» رهبر گروه در سال 2009، دست به کشتار دسته‌جمعی زد. تاکنون بیش از ۱۷هزار نفر در اثر حملات این گروه کشته و میلیون ها نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن ۱۵تن از شبه‌نظامیان بوکوحرام در نیجریه

ژنرال ثانی عثمان، سخنگوی ارتش نیجریه روز پنچ‌شنبه ۲۰مهر 96 اعلام کرد در عملیات یگانهای ارتش این کشور علیه گروه تروریستی بوکوحرام 15عضو این گروه کشته شدند.

به گفته او این عملیات در واکنش به حمله بوکوحرام در روستای ' یمتیکه' ایالت بورنو انجام شده است

نیجریه: کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰نفر در سه انفجار
روز دوشنبه ۱آبان ۹۶بر اثر انفجار سه بمب جداگانه در استان بورنو نیجریه ۱۳نفر کشته و ۱۸نفر دیگر مجروح شدند. هنوز هیچ یا گروهی مسئولیت این بمب‌گذاریها را برعهده نگرفته است.

از سوی دیگر رسانه‌های نیجریه خبر از کشته شدن بیش از ۴۱۱نفر در عملیات گسترده نیروهای امنیتی این کشور در استان بورنو واقع در شمال شرق نیجریه علیه شبه‌نظامیان بوکوحرام در روزهای اخیر داده‌اند.

در عملیات ارتش نیجریه علیه مواضع شبه‌نظامیان بوکوحرام، 9تن از نیروهای امنیتی نیز کشته شدند.

حمله تروریستی در نیجریه ۵کشته بر جای گذاشت
در یک حمله تروریستی به یک مسجد در شمال شرق نیجریه ۵نفر کشته شدند.

این حمله در ساعت ۵ صبح روز سه‌شنبه ۴مهرماه ۹۶به وقت محلی و در زمان برگزاری نماز صبح در شهر دیکوا به‌وقوع پیوست که درپی این انفجار بمب ۵نمازگزار کشته و ۳نفر دیگر مجروح شدند.

بنا‌ به گزارشهای منتشر شده بعد از انفجار اول، مأموران یک زن انتحاری دیگر را شناسایی کردند ولی قبل از بازرسی خودش را منفجر کرد، در انفجار دوم خسارتی گزارش نشده است.

شبه‌نظامیان بوکوحرام، مسئولیت این حمله تروریستی را به‌عهده گرفته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e52a509d-0718-40cc-b778-b84487ecd0e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات