728 x 90

حداقل ۲۷کشته در اثر توفان سهمگین "دامری" در ویتنام

5
5
توفان سهمگین موسوم به 'دامری' با سرعت ۱۳۰کیلومتر در ساعت روز شنبه ۱۳آبان ۹۶سواحل جنوب و مرکزی ویتنام را درنوردید. تنها در استان خان هُوا ۱۶نفر کشته و ۱۰تن دیگر زخمی شده‌اند.

پیش از نزدیک شدن این توفان بیش از ۳۰هزار نفر، از جمله شمار زیادی گردشگر خارجی، از این منطقه خارج و به مکانهای امن انتقال داده شدند. دهها پرواز ملغی شد و قطارها از حرکت ایستادند.

بیش از ۴۰هزار دستگاه خانه ویران شده است. اما میزان آسیب‌ها در شهر دانانگ که ۵۰۰کیلومتری شمال‌ محل وقوع توفان قرار دارد، بسیار ناچیز بوده است. به‌زودی قرار است در این شهر کنفرانس سران کشورهای عضو 'آپک' (جامعه اقتصادی آسیا-پاسیفیک) برگزار شود.
توفان 'دامری' یکی از شدید‌ترین توفانها از نوع خود در دهه‌های گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار نسبت به رسیدن توفان موسوم به 'متیو' به سواحل شرقی آمریکا

دولت آمریکا به صد هزار نفر از ساکنان ایالتهای فلوریدا و کارولینای جنوبی نسبت به توفان موسوم به متیو هشدار داد که خانه‌های خود را ترک کنند.
باراک اوباما روز چهارشنبه (۱۴مهر) در پیامی به ساکنان این مناطق هشدار داد که 'این یک توفان جدی است' و تا پنجشنبه صبح بر روی ایالت فلوریدا تاثیرات 'قابل توجه' بر جای خواهد گذاشت.
توفان متیو، پیشتر در کشور هائیتی هزاران نفر را بی‌خانمان و حداقل دو نفر را کشته بود.
این توفان، در هنگام گذشتن از هائیتی با وزش بادهایی به سرعت ۲۳۰کیلومتر در ساعت همراه بود.

توفان دریایی وینستون با عبور از فیجی چندین جزیره را زیر و رو کرد
بنا‌ به گزارشها توفان دریایی وینستون که از روز شنبه اول اسفند 94جزیره ویتی‌لوو، بخش اصلی مجمع‌الجزایر فیجی را در نوردید، چندین جزیره را ویران کرد و حداقل شش کشته، بر اساس آخرین اخباری که تاکنون رسیده، بر جای گذاشت.
توفان دریایی 'وینستون' با وزش بادهایی با سرعت 290کیلومتر در ساعت امواجی به ارتفاع ۱۲متر را به سواحل فیجی آورد اما در آخرین لحظات تغییر مسیر داد و از سووا پایتخت این مجمع‌الجزایر گذر نکرد.
دولت فیجی به مدت یک‌ماه اعلام شرایط اضطراری نموده است. دولت ۷۵۰پناهگاه برای اقامت مردم ایجاد کرده است. برق و آب در اکثر مناطق فیجی قطع شده است.
فرودگاه اصلی فیجی که قبلاً به‌دلیل منع پرواز هواپیماها بسته شده بود اکنون برای پرواز هواپیماهای کمک‌رسانی باز شده است.
وینستون شدیدترین توفان دریایی است که تاکنون در نیمکره جنوبی به خشکی رسیده است.
حدود ۹۰۰هزار نفر در مجمع الجزایر فیجی زندگی می‌کنند.
فرانک بینیماراما، نخست‌وزیر فیجی پیش از رسیدن توفان وینستون به این کشور هشدار داد که فیجی با مشکلاتی بسیار جدی مواجه خواهد شد.
او از مردم خواست که به یکدیگر یاری رسانده و خود را برای این توفان دریایی آماده کنند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de1a3535-b691-41ed-978f-ba003d74aa62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات