728 x 90

مقامهای ارشد آمریکا:‌ ترامپ نیاز به اختیارات جدید برای جنگ علیه تروریسم ندارد

دونالد ترامپ و استراتژی دولت آمریکا
دونالد ترامپ و استراتژی دولت آمریکا
مقامات بلندپایه نظامی و سیاسی آمریکا می‌گویند دونالد ترامپ نیازی به اختیارات جدید از سوی کنگره برای جنگ علیه تروریسم ندارد.

گزارشی از خبرگزاری فرانسه 9آبان 96 از جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا:
مشاوران ارشد نظامی و سیاست خارجی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کردند که او نیازی به اختیارات جدید از سوی کنگره برای جنگ جهانی علیه بنیادگرایی و افراطی‌گری اسلامی ندارد.

اعضای کنگره آمریکا در حال بروز کردن یا لغو اختیارات برای استفاده از نیروی نظامی رئیس‌جمهور هستند. این اختیارات در 14سپتامبر 2001 و سه روز بعد از حملات هواپیماربایان القاعده در نیویورک و واشینگتن به تصویب کنگره رسیده است. رکس تیلرسون وزیر خارجه و جیمز متیس وزیر دفاع تأکید کردند که این امر اقدامی زودرس و نابهنگام و غیرضروری خواهد بود.

تیلرسون به سناتورها گفت: ایالات متحده دارای اختیارات قانونی برای پیشبرد جنگ علیه طالبان، القاعده و داعش و سایر گروه‌های تروریستی است و در حال حاضر خواهان هیچ اختیارات جدید یا اضافه از کنگره برای استفاده از نیروی نظامی نیست.

جیمز متیس وزیر دفاع نیز با این مسأله موافق بود. وی هشدار داد:‌ ما نمی‌توانیم زمانبندی قاطعی در مورد درگیری علیه دشمنی که در حال تطبیق دادن خودش است تعیین کنیم. دشمنی که آرزو می‌کند ما دارای عزم برای ادامه جنگ نباشیم، ”او اضافه کرد ”این جنگی علیه یک دشمن فراملیتی است، دشمنی که به مرزهای بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و حد و حدودی برای منطقه عملیاتی خود قائل نیست“...

در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ژنرال جیمز متیس و رکس تیلرسون تأکید کردند که بعد از شکست داعش زمان آن رسیده است که رژیم ایران نیروهای خود را از عراق خارج کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6c41f6f1-06b4-4e58-b40f-8b9a29b57ee6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات