728 x 90

ایران:‌ فراخوان برای نجات زندانی اعتصابی محمد نظری

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
مقاومت ایران برای نجات جان آقای محمد نظری، از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج، که پس از ۹۴روز اعتصاب‌غذا در شرایط بسیار وخیم و بحرانی به‌سر می‌برد، فراخوان می‌دهد و از عموم مراجع بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر به‌ویژه کمیسر عالی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه وضعیت حقوق‌بشر در ایران و گزارشگران دستگیریهای خودسرانه، شکنجه و حق حیات می‌خواهد اقدامی فوری و مؤثر برای نجات جان او و آزادی‌اش به‌عمل آورند.

محمد نظری در سال ۷۲دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. مطابق قانون رژیم آخوندی موسوم به «مجازات اسلامی» که از سال ۹۲لازم‌الاجرا شده، محکومیت او از حبس ابد به ۱۵سال زندان کاهش می‌یابد. اما اطلاعات آخوندی به‌رغم تحمل ۲۴سال حبس نه تنها او را آزاد نمی‌کند، بلکه با انواع فشارها از جمله محرومیت از رسیدگیهای درمانی شرایط سخت‌تری را بر او تحمیل کرده و قصد زجرکش کردن او را دارد.

دژخیمان زندان گوهردشت آقای نظری را در حالی‌که به‌خاطر ۹۴روز اعتصاب‌غذا بیش از ۲۵کیلو وزن خود را از دست داده و توان راه رفتن و حرف زدن ندارد و بدنش آب را هم قبول نمی‌کند، از کمترین مراقبتهای پزشکی محروم کرده و رسیدگی به او را مشروط به پایان دادن به اعتصاب‌غذا کرده‌اند.

بازجوی جنایتکارش به او گفته است: مهم نیست بمیری، یکی دو روز درباره تو حرف می‌زنند و همه چیز تمام می‌شود. محمد نظری در آخرین پیام خود بر ادامه اعتصاب‌غذایش تأکید کرده و گفته است «رهسپار بوکان خواهم شد، چه با آزادی چه با مرگ».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۹آبان ۱۳۹۶ (۳۱اکتبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/621697c6-9c21-4a10-afe1-09ffa68e8ce2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات