728 x 90

جان بولتون:‌ طرح جدید کنگره آمریکا نشانه بی‌اعتمادی به رژیم ایران

جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل‌متحد
جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل‌متحد
جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل‌متحد می‌گوید:‌ کنگره آمریکا با تصویب طرح جدیدی علیه رژیم ایران یکبار دیگر نشان داد به رژیم ایران اعتماد ندارد.

تلویزیون فاکس‌ نیوز 6آبان 96:‌ مجلس نمایندگان تحریمهای جدیدی علیه رژیم ایران به‌خاطر برنامه موشکی آن تصویب کرده است. تحریمهای جدیدی نیز علیه شبه‌نظامیان حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران و نهادهایی که از آن حمایت می‌کنند تصویب شد. این بخشی از تلاش کنگره برای اتخاذ مواضع سخت‌تر علیه رژیم تهران است بدون این‌که بلافصل خواسته باشد روی توافق اتمی تاثیر‌گذارد.

جان بولتون سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل و کارشناس ارشد مؤسسه آمریکن اینترپرایز:
این تصمیم کنگره مهم است چرا که فشار را افزایش می‌دهد. کار درستی است و من خوشحالم که آنها این کار را انجام دادند و به آنچه رئیس‌جمهور ۱۰روز پیش در رابطه با افزایش تحریمها علیه سپاه پاسداران اعلام کردند پاسخ مثبت دادند. سؤال این است که این نوع تحریمهای هدفمند نهایتاً آیا تاثیر دارد؟

بله نهایتاً تاثیر خواهد داشت. نکته مهم اینجاست که کنگره یکبار دیگر بوضوح گفت آنها به رژیم ایران اعتماد ندارند و نه تنها فکر می‌کنند یک تهدید اتمی است بلکه هم‌چنان کشور حامی تروریسم است.

هدف برنامه موشک بالستیک رژیم ایران کما این‌که برنامه موشک بالستیک کره شمالی حمل سلاح اتمی است. قطعنامه کلیدی 2231سازمان ملل علیه رژیم ایران که توافق اتمی را تأیید می‌کند محدودیتهایی در زمینه موشک بالستیک تعیین کرده است کنگره با تصمیم اخیر نشان داد که از رفتار رژیم ایران در قبال این قطعنامه ناراضی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7584c06-6469-4c23-96ea-53a9880321ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات