728 x 90

اعلام استقلال کاتالونیا؛ تصویب سنای اسپانیا بر حاکمیت مستقیم مادرید بر این منطقه

رأی‌گیری درباره استقلال در پارلمان کاتالونیا، ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷
رأی‌گیری درباره استقلال در پارلمان کاتالونیا، ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷
پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا با سرپیچی از فرمان دولت مرکزی اسپانیا روز جمعه ۵ آبان رای به استقلال از این کشور داد. دقایقی پس از این اقدام، سنای اسپانیا نیز طرح اعمال حاکمیت مسقیم دولت مرکزی مادرید بر کاتالونیا را تصویب کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان: نمایندگان پارلمان کاتالونیا پس از بحث‌ها و سخنرانی‌های تندی که در رابطه با طرح «تشکیل جمهوری کاتالان به عنوان کشوری مستقل» داشتند، رای خود را اعلام کردند که حاصل آن ۷۰ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع بود.
ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا نسبت به این رخداد با انتشار توییتی خواستار حفظ آرامش مردم اسپانیا شد.

دولت اسپانیا اعلام کرده بود که می‌خواهد دولت محلی جدایی‌طلب کاتالونیا را منحل و انتخابات جدیدی برگزار کند اما کارلوس پوجدمون رئیس دولت محلی کاتالونیا علی‌رغم فشار مادرید و برخی اعضای حزب خود، این خواسته را رد کرد.

ماریانو راخوی روز جمعه از سنای اسپانیا خواست که طرح او برای انحلال پارلمان کاتالونیا و برگزاری انتخابات جدید تحت اصل ۱۵۵ قانون اساسی کشور را تصویب کند.

اصل ۱۵۵ قانون اساسی اسپانیا که چنین اختیاری را به دولت مرکزی این کشور می‌دهد تاکنون هیچ وقت اجرا نشده بود. گزارش‌‌ها حاکی است که دقایقی پس از رای پارلمان کاتالونیا به تشکیل کشور مستقل، سنای اسپانیا نیز خواسته ماریانو راخوی را تایید کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/599293c6-1e8f-4022-aad1-8467ba35225a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات