728 x 90

هوای اراک آلوده است

آلودگی هوای اراک
آلودگی هوای اراک
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست رژیم در استان مرکزی روز پنجشنبه ۴‌آبان 96 با بیان این‌که غلظت ذرات معلق در هوای کلان‌شهر اراک فراتر از حد مجاز است گفت: هوای این شهر آلوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی افزود: غلظت ذرات معلق کمتر از ۲/۵میکرون در هوای اراک صبح امروز به ۴۳میکروگرم بر مترمکعب رسید که این رقم فراتر از حد مجاز بوده و نشانگر وضعیت ناسالم هوای کلان‌شهر اراک است.

با توجه به کیفیت نامناسب هوا و وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌های حساس از گروه‌های سنی حساس کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و تنفسی و سالمندان زیان‌بار درخواست می‌شود حتی‌المقدور جز موارد ضروری، از تردد در محیط شهری و مناطق شلوغ خودداری کنند.

بیشتر بخوانید:
هوای تهران در وضعیت آلوده و ناسالم قرار گرفت
هوای تهران روز چهارشنبه سوم آبان ۹۶ در وضعیت آلوده و ناسالم قرار گرفت.

یکی از کارگزاران رژیم در اداره محیط‌زیست گفت:‌ وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ساعت گذشته تا ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه ۳آبانماه جاری در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

گرد و خاک و توفان بی‌سابقه در مشهد
صبح سه‌شنبه ۲۵مهرماه ۹۶ توفان به همراه گردو غبار غلیظ آسمان مشهد را فرا گرفت.
شدت گردوغبار به حدی بود که تردد عابران پیاده و حتی خودروها به‌سختی و کند انجام می‌شود، این توفان در ۹سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

هم‌چنین محور قوچان به چناران و چناران به مشهد نیز شاهد وقوع توفان و گردو غبار بوده است.
وزش توفان و ایجاد گرد و خاک شدید در مشهد، کیفیت هوا در این کلان‌شهر را در وضعیت هشدار قرار داد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3de35d6b-57d7-49bb-9a15-a9cda7dabd46"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات