728 x 90

رکس تیلرسون: ما می‌خواهیم یک روز مردم ایران قادر به بازپس گرفتن کنترل دولت خودشان گردند

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون روز چهارشنبه سوم آبان 96 گفت که تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران رفتارهای مضر این رژیم را هدف قرار می‌دهد و هدف آن کمک کردن به مردم ایران برای به‌دست گرفتن کنترل دولت خودشان می‌باشد.

وی که در یک کنفرانس خبری با وزیر خارجه هندوستان شرکت کرده بود گفت: تحریمهای آمریکا هم‌چنین به‌دنبال محدود کردن سایر ”فعالیتهای بی‌ثبات کننده “ رژیم ایران در خاورمیانه، از جمله توسعه موشک بالستیکی، صدور تسلیحات به سازمانهای تروریستی، و دخالت در درگیریهای سوریه و یمن است.

تیلرسون گفت: ما جنگ مان با مردم ایران نیست. اختلاف‌مان با رژیم ایران است.

”ما در حال اقدام برای اعمال تحریمها علیه این رژیم و به‌طور خاص سپاه پاسداران هستیم“.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تیلرسون این را روشن ساخت که آمریکا به‌دنبال دادن ”حمایت برای صداهای مدرن در داخل ایران “با یک پیشنهاد درباره یک تغییر احتمالی دولت است“. وی گفت:‌ ”ما می‌دانیم احساسات قوی و ارزش‌هایی در داخل ایران است که ما می‌خواهیم آن را تقویت کنیم که یک روز مردم ایران قادر به بازپس گرفتن کنترل دولت خودشان گردند“.

تیلرسون افزود: ”آنها تحت یک رژیم سرکوبگر زندگی می‌کنند و ما نمی‌خواهیم که به مردم ایران آسیب برسانیم. جنگ ما با مردم ایران نیست“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65443c86-f7e0-4f83-a25e-95b2ccfca1e3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات