728 x 90

آلن درشویتس:‌ رژیم ایران دنبال سلاح اتمی است

آلن درشویتس برجسته‌ترین حقوقدان قانون بین‌المللی
آلن درشویتس برجسته‌ترین حقوقدان قانون بین‌المللی
آلن درشویتس برجسته‌ترین حقوقدان قانون بین‌المللی تصریح کرد رژیم ایران در پی دستیابی به سلاح اتمی است. بخشهایی از مقاله وی در نشریه هیل، نشریه کنگره آمریکا در زیر می‌آید:
رژیم ایران نه تنها روح حاکم بر قرارداد هسته‌یی را نقض می‌کند، بلکه در مکتوبات نیز آن را نقض می‌کند. مقدمه این توافقنامه تصریح می‌کند: 'رژیم ایران بار دیگر تأکید می‌کند تحت هیچ شرایطی به‌دنبال دستیابی، توسعه یا کسب سلاح هسته‌یی نخواهد بود.' این تأکید محدوده زمانی ندارد و انتظار می‌رود برای همیشه باشد.

با این وجود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً اظهار داشت که نمی‌تواند تأیید کند رژیم ایران 'به‌طور کامل این توافقنامه را اجرا می‌کند'، در حالی که فعالیتهایی را هم انجام نمی‌دهد که بتواند یک دستگاه انفجاری هسته‌یی تولید کند. یوکیا آمانو از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرگزاری رویتر گفت در مورد بازرسی‌هایی که در بخش تی T توافقنامه آمده است، 'ابزار ما محدود است.' آمانو هم‌چنان می‌گوید: 'در بخشهای دیگر، رژیم ایران متعهد شده است تا اوراق مکتوب فعالیتهای خود را ارائه کند و اطمینان بدهد که دسترسی ما به این اسناد تضمین شود. اما در بخش تی T من چنین تعهدی را نمی‌بینم. '

به خوبی ثابت شده است که تهران به‌طور مداوم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از دسترسی به سایتهای نظامی و سایر نقاط تحقیق محروم کرده است. این یک تخلف آشکار با برجام و قانون دو حزبی است که توسط کنگره وضع شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود اعلام کرد از زمان اجرای این توافق هیچ سایت نظامی در ایران را بازدید نکرده است.

از سوی دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک همدستی در جرم، به رژیم تهران اجازه داده که این موافقتنامه را دور بزند. توافقهای جانبی مخفی با آژانس به رژیم ایران اجازه داد آزمایش هسته‌یی در مجتمع پارچین را پرده‌پوشی کند. این امر خیلی مهم است چرا که رژیم ایران تاریخچه‌یی از فریبکاری دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3be172ae-0864-44f1-ab42-dc04df87156b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات