728 x 90

الشرق‌الأوسط:‌ قاسم سلیمانی شخصاً رهنمود حمله نظامی به کرکوک را صادر کرد

پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس
پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی تروریستی قدس
روزنامه الشرق‌الأوسط چاپ لندن 30مهر 96 به‌نقل از یک منبع مطلع فاش کرد قاسم سلیمانی دو شب قبل از حمله نیروهای حشدالشعبی به مدت دو ساعت برای دادن رهنمودهای نظامی در کرکوک عراق بوده است.

این روزنامه افزود: برخی از مسئولان کرد، در پی اطلاع از محتوای نشستهای برگزار شده بین قاسم سلیمانی با مسئولان کرد در شمال عراق گفتند که وی به آنها مکرراً هشدار داده و از آنها خواسته که از شهر نفت‌خیز کرکوک عقب‌نشینی کنند یا با تهاجم سنگین نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان مورد پشتیبانی رژیم ایران روبه‌رو شوند.

پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده عملیات برون مرزی سپاه پاسداران پیش از حمله شتابزده دولت مرکزی در بغداد به‌منظور بازپس گرفتن کنترل برخی مناطق در شمال کشور، برای ملاقات با مسئولان کرد حداقل سه بار طی این ماه از کردستان دیدار کرد..

الشرق‌الأوسط افزود:‌ کمکهایی که ارتش رژیم تهران می‌کند مخفی قلمداد نمی‌شود و می‌توانید تصاویر قاسم سلیمانی را در همه جای عراق ببینی.

یک منبع نزدیک به مسعود بارزانی گفت: جماعت طالبانی در پشت تهاجم به کرکوک قرار دارند. آنها از قاسم سلیمانی که نیروهایش در صحنه حضور داشتند کمک خواستند. روشن شده است که ایران این عملیات را برای از بین بردن حزب دموکرات کردستان به پیش برده است...

الشرق‌الأوسط به دیدار پاسدار قاسم سلیمانی با بافل طآلبانی پسر طآلبانی اشاره کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ad61bd35-9dfd-47bf-b3f9-b9da1275c687"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات