728 x 90

بیانیه شورای امنیت اقلیم کردستان عراق: حملات حشدالشعبی با حمایت رژیم ایران به کردستان ادامه دارد

حملات حشدالشعبی با حمایت رژیم ایران در کردستان عراق
حملات حشدالشعبی با حمایت رژیم ایران در کردستان عراق
به گزارش خبرگزاری زاگرس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد حملات حشدالشعبی با حمایت رژیم ایران به کردستان ادامه دارد و لازم است جامعه بین‌المللی موضع بگیرد و این تهاجمات را محکوم کند.
حملات نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به نیروهای پیشمرگه

در این اطلاعیه، ضمن اشاره به حملات نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به نیروهای پیشمرگه در سه راهی کرکوک و در نزدیکی آلتون کوپری با استفاده از تسلیحات آمریکایی، آمده است: «این تسلیحات به‌منظور جنگ با داعش به نیروهای عراقی داده شده بود ولی اکنون از سوی نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان حشدالشعبی علیه مردم کردستان به کار گرفته می‌شود. این تهاجم بخشی از تهاجم گسترده کرکوک در ۱۶اکتبر جاری است و تنها در ۵روز گذشته نیروهای عراقی و حشدالشعبی 3استان از آرام‌ترین استانهای عراق را ناآرام کرده و تاکنون ۱۰۰هزار نفر آواره شهرهای اربیل و سلیمانیه شده و نیاز به کمکهای اولیه و مواد غذایی دارند».
 حملات نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به نیروهای پیشمرگه
اطلاعیه می‌افزاید: «شبه‌نظامیان حشدالشعبی دست به غارت و چپاول اموال مردم کرد و ترکمن زده و در شهرهای کرکوک و طوزخورماتو و خانقین ناامنی ایجاد کردند در خانقین، نیروهای حشدالشعبی تظاهرکنندگان را به رگبار بستند».
 حملات نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران به نیروهای پیشمرگه
اطلاعیه شورای امنیت اقلیم کردستان عراق پس از اشاره به کشته و مجروح شدن شماری از تظاهرکنندگان توسط حشدالشعبی، از شرکت نیروهای شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران شامل عصائب، بدر، کتائب و یکه های، موسوم به عباس و علی اکبر، خراسان و بتالیون (ضد) امام علی، در جنگ و حمله به مردم کردستان خبر داده و در پایان اضافه می‌کند: «ضروری است که جامعه بین‌المللی موضع خود را اعلام دارد و این حملات خصمانه را محکوم نماید. نیروهای پیشمرگه به دفاع از مردم کردستان ادامه می‌دهند و از حاکمان عراق می‌خواهیم که هرچه سریعتر مواضع خصمانه خود علیه مردم کردستان را متوقف سازند و از مناطق اشغال شده عقب‌نشینی کنند».

خبرگزاری زاگرس هم‌چنین گزارش داد، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان طی بیانیه‌یی خطاب به مردم کردستان و افکار عمومی جهان، خواستار حمایت برای ممانعت از جنگ و کشتار و آوارگی مردم کردستان عراق شد و گفت: «درخواست دارم مانع از این جنگ‌افروزی و کشتار و آوارگی مردم شوید. جنگی که حکومت عراق از طریق شبه‌نظامیان و نیروهایشان با همکاری و راهنمایی خارجی علیه کردستان مرتکب می‌شود.».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e9805de0-9ba9-41f3-b40c-fbe713da1a3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات