728 x 90

هشدار عفو بین‌الملل نسبت به وضعیت زندانی سیاسی محمد نظری

زندانی سیاسی محمدنظری
زندانی سیاسی محمدنظری
سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌یی نسبت به وضعیت وخیم جسمی زندانی سیاسی محمد نظری، در اعتصاب غذا، ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری در خصوص وی شد. عفو بین‌الملل با اشاره به این‌که محمد نظری از مردادماه سال جاری در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد، اعلام کرد، محمد نظری در مدت اعتصاب‌غذای خود ۲۵کیلوگرم کاهش وزن داشته و با توجه به افت شدید فشار خون و ضعف شدید در وضعیت وخیمی به‌سر می‌برد.

سازمان عفو بین‌الملل هم‌چنین گفته است که محمد نظری از بیماری قلبی رنج می‌برد و پزشکان زندان تأکید کرده‌اند وی به رسیدگی پزشکی در مراکز تخصصی خارج از زندان نیاز دارد با این حال مأموران زندان در بیشتر موارد از اعزام وی به مراکز درمانی خودداری کرده‌اند.

محمد نظری، زندانی سیاسی، ۲۴سال است که بدون یک روز مرخصی در زندان نگهداری می‌شود در مردادماه به اعتصاب‌غذای اعتراضی زندانیان سیاسی گوهردشت پیوست؛ اعتصاب وی تا به امروز ادامه داشته است.

محمد نظری، متولد ۱۳۵۰، در سال ۱۳۷۳در بوکان به اتهام همکاری احزاب کرد بازداشت و در بیدادگاه رژیم در ارومیه توسط قاضی جنایتکار جلیل‌زاده محکوم به اعدام شد. این حکم در سال ۷۸ به حبس ابد تقلیل یافت. وی محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذشده تحت شکنجه دانسته و اعلام داشته در هیچ تروری نقش نداشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9c09f4d7-9833-4286-892e-6cf55f87de92"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات