728 x 90

کمپین جمع‌آوری امضا برای پس گرفتن نشان افتخار فرانسه از دیکتاتور خونریز سوریه

امانوئل ماکرون
امانوئل ماکرون
کمپین جمع‌آوری امضا برای پس گرفتن بالاترین نشان افتخار فرانسه که پیش از این به دیکتاتور خونریز سوریه اهدا شده بود، توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شده است.

در نامه‌این کمپین که از طریق وبسایت اینترنتی Change.org قابل دسترسی است، آمده است که دیگر شکی نیست که اهدای این نشان به حاکم ستمگر دمشق شرم‌آور است. در این نامه اظهارات امانوئل ماکرون در تاریخ 19سپتامبر سال جاری مبنی بر این‌که اسد مجرم است، باید محاکمه شده و در دادگاه بین‌المللی پاسخگوی جنایات خود باشد، قید شده است.

لازم به یادآوری است این نشان در سال 2001 از سوی ژاک شیراک، رئیس‌جمهور پیشین فرانسه به بشار اسد اهدا شده بود.

بیشتر بخوانید:‌
دیدار ریاض حجاب و امانوئل ماکرون در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل

هیأت عالی گفتگوهای اپوزیسیون سوریه به ریاست ریاض حجاب هماهنگ‌کننده عمومی این هیأت با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کرد.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۲۸شهریور ۹۶ افزود در این دیدار که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد ریاض حجاب ابتکار رئیس‌جمهور فرانسه برای تشکیل یک کمیته هماهنگی شامل ۵کشور عضو دائم شورای امنیت و چند کشور مؤثر در منطقه را ستود و گفت این ابتکار باعث نابودی تلاشهای کشورهای هم‌پیمان رژیم اسد شد که می‌خواستند راه‌حل سیاسی را طبق مطامع خودشان تدوین کنند.

ریاض حجاب افزود بهترین وسیله برای حل این پرونده و انجام روند انتقال سیاسی «مجازات بشار اسد است که بیش از نیم میلیون نفر را کشته و میلیونها نفر دیگر را آواره کرده است».

ریاض حجاب:‌ سرنگونی رژیم اسد خواسته مردم سوریه و یک ضرورت است
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت مذکرات اپوزیسیون سوریه بر مواضع اپوزیسیون سوریه حول اهداف انقلاب سوریه و ضرورت سرنگونی رژیم بشار اسد تأکید کرد.

سایت ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه ۱۷مرداد ۹۶ به‌نقل از وی افزود که ما اجازه نداریم از خواسته‌های مردم سوریه کوتاه بیاییم. مشروعیت وجود ما با میزان امانت‌داری ما سنجیده می‌شود.

در همین رابطه وزارت‌خارجه عربستان نیز تکذیب کرد که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان قبول کرده باشد که بشار اسد در مرحله انتقالی در سوریه باقی بماند.

دیدار ریاض حجاب و عادل الجبیر در ریاض
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان با ریاض حجاب رئیس و هماهنگ‌کننده هیأت عالی مذاکرات مخالفان رژیم اسد در ریاض دیدار و در خصوص آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد.

بنا‌ به این گزارش در این دیدار وزیر امور خارجه عربستان بر آمادگی این کشور برای حمایت از وظایف محوله به هیأت عالی مذاکرات مخالفان تأکید کرد.

ریاض حجاب: رئیس‌جمهور فرانسه بر استمرار حمایت کشورش از اپوزیسیون سوریه تأکید کرد

ریاض حجاب هماهنگ‌کننده هیأت مذکرات اپوزیسیون سوریه پس از ملاقات با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت که در ملاقات با رئیس‌جمهور فرانسه توضیح داده است که باقی ماندن بشار اسد در منصبش آشوب را تقویت کرده و نقش شبکه‌های تروریستی را تحکیم می‌بخشد و شبه‌نظامیان فرقه‌گرا را جذب می‌کند. وی بر ضرورت محاکمه اسد و تمامی کسانی که دست داشتن آنها در جنایت علیه سوریها ثابت شده تأکید کرد.

ریاض حجاب به‌نقل از رئیس‌جمهور فرانسه گفت او بر استمرار حمایت کشورش از اپوزیسیون سوریه تأکید نموده و گفته است که موضوع بازگشایی سفارت فرانسه در دمشق درست نیست.

ریاض حجاب گفت که «گفتگوهای ژنو در وضعیت استمرار حمایت روسیه و رژیم ایران از رژیم اسد و ضعف مواضع گروه دوستان سوریه، ناتوان از هرگونه پیشرفت قابل‌توجهی بوده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6547351-fab1-428e-b4ab-76cb2f0aa274"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات