728 x 90

دفاع ژنرال مک مستر از استراتژی جدید‌ ترامپ علیه رژیم ایران

ژنرال مک مستر
ژنرال مک مستر
ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر از استراتژی جدید دونالد ترامپ در قبال رژیم ایران حمایت کرد.
 
 ژنرال مک مستر از استراتژی ترامپ علیه رژیم ایران دفاع می‌کند
ژنرال مک مستر از استراتژی ترامپ علیه رژیم ایران دفاع می‌کند

تلویزیون فاکس‌ نیوز 25مهر 96:‌ استراتژی جدید که رئیس‌جمهور ترامپ اعلام کرد دو مرحله دارد اول عدم تأیید برجام با این سمت و سو که تغییراتی در برجام و تغییراتی هم در رفتار رژیم ایران خارج از مقوله اتمی انجام شود.

مرحله دوم هم این بود که اگر مرحله اول جواب نداشت این توافق را لغو کنیم...

ژنرال مک مستر:‌ رئیس‌جمهور شاخصی تعیین کرد. شاخصی برای رژیم ایران و برای متحدانمان که ما بایستی نقایص بنیادین توافق اتمی را اصلاح کنیم.

این یک توافق ضعیف است و مانیتوری ضعیف هم شده است. بنابراین رئیس‌جمهور روشن ساخته است که اجازه نمی‌دهد این توافق توسط یک رژیم وحشتناک لاپوشانی شود و این رژیم دست به توسعه سلاح اتمی بزند.

تلویزیون فاکس نیوز:‌ خنده‌دار نیست که رژیم ایران یا حتی متحدان پنج به‌علاوه یک بخواهند برجام را اصلاح کنند؟
 ژنرال مک مستر از استراتژی ترامپ علیه رژیم ایران دفاع می‌کند
ژنرال مک مستر:‌ آنها پیشاپیش در حال بازبینی این توافق بلحاظ متن و اجرای آن هستند. فرانسه و آلمان و انگلستان از اجرایی کردن و مانیتور مستحکمتر برجام حمایت می‌کنند. اما با این برجام ما بواقع با اطمینان نمی‌توانیم بگوییم رژیم ایران تبعیت کرده است.

ما رفتار رژیم ایران را می‌بینیم رفتار کلی آنها در این منطقه و رفتارشان در این توافق. آنها پا روی خط قرمزها می‌گذارند و از آن عبور می‌کنند. یعنی چند بار تاکنون بلحاظ محدویتها آن را نقض کرده‌اند.

این نشان می‌دهد که این یک رژیم قابل اعتماد نیست. بنابراین مانیتورینگ بسا کامل تری لازم است.

تلویزیون فاکس نیوز:‌ رژیم ایران نخواهند گذاشت سایتهای نظامی بازرسی شوند.

ژنرال مک مستر:‌ آنها مجبورند اجازه بازرسی بدهند. اگر این بازرسیها صورت نگیرد به این معناست که شما به آنها توانایی توسعه اتمی را داده اید.

برنامه آنها می‌تواند پیشرفت کند و بعد هم می‌تواند به تولید صنعتی برسد و اورانیوم را در فاصله زمانی بسیار کمی غنی‌سازی کنند و بعد هم برای رسیدن به سلاح اتمی پل بزنند و این ریسکی غیرقابل قبول است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcfa37a2-0ed2-45e7-848f-1ebb0337c84d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات