728 x 90

جوانترین رهبر در اروپا

سباستین کورتس
سباستین کورتس
نتایج انتخابات سراسری اتریش جوانترین نخست‌وزیر در اروپا را به قدرت رساند.

بنا بر اعلام نتایج شمارش آراء انتخابات پارلمانی اتریش که روز یکشنبه ۱۵اکتبر برگزار شد، سباستین کورتس وزیر خارجه کنونی و رهبر حزب محافظه‌کار مردم توانست با کسب ۳۱.۴درصد از آراء، بیشترین سهم را از ۱۸۳کرسی پارلمان این کشور از آن خود کند. به این ترتیب کورتس ۳۱ساله جوانترین نخست‌وزیر اتریش و اتحادیه اروپا خواهد شد.

حزب راست‌ افراطی آزادی مردم اتریش که مخالف سیاستهای مهاجرتی است نیز با کسب ۲۷.۴درصد از رای‌های ریخته شده در صندوقها جایگاه دوم را از آن خود کرد.
این حزب در حالی به این موفقیت دست یافت که طی سالهای اخیر به‌دلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی و هم‌چنین بحران مهاجرت، در بسیاری از کشورهای اروپایی احزاب راست افراطی به‌طور قابل توجهی قدرت گرفتند.

حزب چپ «سوسیال‌دموکرات متعلق به صدراعظم اتریش نیز با کسب ۲۶.۷درصد از مجموع آراء در جایگاه سوم قرار گرفته است.

لیبرال‌های «نئوس با ۵درصد در جایگاه چهارم قرار دارند و حزب «پیلز» به ریاست پیتر پیلز با کسب ۴.۱درصد و سبزها با کسب ۳.۳درصد از آراء جایگاههای بعدی را از آن خود کردند. به این ترتیب سبزها بازنده اصلی بودند چون نمی‌توانند هیچ نماینده‌یی به پارلمان بفرستند. در اتریش هر حزبی که کمتر از 4درصد ارا داشته باشد به پارلمان راه نمی‌یابد.

در این انتخابات، نمایندگانی از ۱۶حزب با یکدیگر به رقابت پرداختند و از آنجا که محافظه‌کاران نتوانسته‌اند اکثریت مطلق آراء را به دست آورند، به این ترتیب دولت آینده اتریش، به روال سالهای گذشته، بار دیگر دولتی ائتلافی خواهد بود. طی ۱۰سال گذشته اتریش همواره توسط دو حزب اصلی «مردم» و «سوسیال‌دموکرات» اداره شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/673f1c32-e733-48b3-98fe-75109b37c6c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات