728 x 90

تنش میان روسیه و ناتو در مرزهای شرقی ناتو

تنش در مرزهای روسیه و ناتو
تنش در مرزهای روسیه و ناتو
هم روسیه و هم ناتو در مرزهای خود به تقویت توان دفاعی و تهاجمهای خود می‌پردازند. مهمترین تحول احتمال استقرار موشکهای اسکندر روسیه در نزدیکی مرزهای شرقی ناتو است:
رئیس کمیته امور دفاعی در پارلمان روسیه 24مهر 96 از احتمال استقرار موشکهای پیشرفته اسکندر در شهر بندری کالینینگراد خبر داده است.

کالینینگراد بخش دورافتاده خاک روسیه است که در غرب این کشور و در حوزه بالتیک واقع شده است. دلیل این تصمیم می‌تواند واکنش به اعزام نیروهای آمریکایی به مرزهای شرقی ناتو باشد. روسیه استقرار نیروهای ارتش آمریکا در لهستان و در منطقه بالتیک را تحریک‌آمیز و حتی غیرقانونی ارزیابی کرده است. مسکو اعتقاد دارد این نیروها به‌صورت پنهانی در منطقه مستقر شده و این اقدام ناقض پیمانی است که روابط ناتو و روسیه را تبیین می‌کند. آمریکا و ناتو در واکنش این اتهام را رد کرده‌اند.

روسیه اعتقاد دارد که ناتو با استقرار ۴هزار نیروی نظامی بین‌المللی به رهبری آمریکا در لهستان و منطقه بالتیک، ثبات اروپای شرقی را تهدید می‌کند.

پیشتر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو نسبت به اجرای مانور نظامی بزرگ روسیه به‌نام زاپاد ۲۰۱۷ در اواسط ماه سپتامبر سال جاری در مناطق دریای بالتیک، مناطق غربی روسیه، شهر بندری کالینینگراد و بلاروس هم مرز با لهستان ابراز نگرانی کرده بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/044e3bef-37ab-496c-b7b1-09be1116bdc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات