728 x 90

استقبال از در لیست قرار گرفتن سپاه پاسداران توسط کمیته‌های پارلمانی ایران آزاد در انگلستان و ایتالیا

کمیته‌های پارلمانی ایران آزاد در انگلستان و ایتالیا
کمیته‌های پارلمانی ایران آزاد در انگلستان و ایتالیا
کمیته‌های پارلمانی ایران آزاد در انگلستان و ایتالیا، با صدور بیانیه‌هایی از سیاست جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی استقبال کردند و به حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران برای استقرار آزادی و دموکراسی فراخوان دادند.

کمیتهٴ پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران در بیانیه خود به‌امضای لرد کارلایل رئیس مشترک این کمیته و 30تن دیگر از نمایندگان برجستهٴ هر دو مجلس انگلستان از کلیه احزاب این کشور درباره لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران، اعلام کرد:
انگلستان و هم‌چنین اتحادیه اروپا اکنون باید به این تلاش بپیوندند و سپاه پاسداران را در حمایت از یک استراتژی منسجم غربی جهت پس‌راندن فعالیت‌های شرورانهٴ رژیم ایران در خاورمیانه و سرکوب داخلی نام‌گذاری کنند. این اقدام به‌خصوص با توجه به گزارشات دال بر حمله سایبری (رژیم) ایران به پارلمان انگلستان که به بسیاری از نمایندگان پارلمان در تابستان گذشته ضربه زد، دلیل بسیار برحق است».

در ادامه بیانیه نمایندگان برجستهٴ هر دو مجلس انگلستان، آمده است: «کمیتهٴ بریتانیا برای آزادی ایران همواره تأکید کرده که تصمیم به جداسازی پرونده‌های فاحش (نقض) حقوق‌بشر در ایران و حمایت از تروریسم از مذاکرات اتمی، اشتباه بود.

دلگرم‌کننده است که سیاست جدید آمریکا در مورد ایران این اشتباه را تصحیح می‌کند، از این فرصت از دست‌رفته استفاده می‌کند و توافق اتمی را به‌عنوان جزیی از تهدیدهای عمده رژیم تهران مد نظر قرار می‌دهد.

انگلستان و اتحادیه اروپا باید هم‌اکنون با آمریکا همکاری کنند تا یک سیاست منسجم را در رابطه با (رژیم) تهران اجرا کنند که حقوق‌بشر را در مرکز اصلی قرار دهد و آرمانهای دموکراتیک مردم ایران را به‌رسمیت بشناسد.

چنین سیاستی باید با پرداختن به یکی از بدترین جنایات در تاریخ مدرن ایران، یعنی قتل‌عام هزاران نفر از زندانیان سیاسی در سال   1988 آغاز شود؛ آن هم به‌دنبال آخرین گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل‌متحد در مورد ایران که برای بررسی بیشتر به مجمع عمومی ارسال شده است و جزئیات کشتارهای سال 1988 را به‌طور دقیق مستند می‌کند».

کمیتهٴ پارلمانی بریتانیا برای آزادی ایران در ادامه بیانیه خود، تأکید کرد: «در نهایت، هرگونه سیاستی با هدف رفع تهدیدات مطرح‌شده توسط رژیم ایران، اگر از جایگزین ایرانی برای حکومت مذهبی کنونی که برجسته‌ترین آن ائتلاف اپوزیسیون ایران، شورای ملی مقاومت ایران است حمایت نکند و آن‌را به‌رسمیت نشناسد، شکست خواهد خورد.

شورای ملی مقاومت ایران یک پلاتفرم دموکراتیک قابل اعتماد برای آیندهٴ ایران ارائه می‌دهد که خواستار یک ایران غیراتمی با جدایی دین و دولت، برابری جنسی و ازبین‌بردن تمامی تبعیض‌های مذهبی و قومی است.

کمیتهٴ ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد در بیانیه خود، اتحادیه اروپا را فراخواند تا سپاه پاسدران را در لیست تروریستی قرار بدهد، و تأکید کرد: «باید هم‌چنین از خواست مردم و مقاومت ایران برای یک تغییر دموکراتیک حمایت کرد؛ جامعه جهانی باید در کنار مقاومت ایران قرار گیرد».

در این بیانیه، آمده است: «عدم تأیید توافق اتمی از طرف هیأت حاکمه جدید آمریکا نشاندهندهٴ ضرورت پایان دادن به سیاست مماشات با رژیم است؛ سیاستی که خطرات بزرگی برای امنیت جهانی در برداشت و از طرف هیأت حاکمه قبلی آمریکا اتخاذ شده بود و امروزه نیز از سوی برخی از دولتهای غربی دنبال می‌شود».

کمیته ایتالیایی پارلمانترها و شهروندان برای ایران آزاد ضمن برشمردن نواقص توافق اتمی بر لزوم بازرسی‌های بدون قید و شرط از سایت‌های رژیم تأکید کرده و سپس می‌افزاید: «وضعیت حقوق‌بشر در داخل ایران به‌ویژه در زمینه استفادهٴ گسترده و خودسرانه از مجازات اعدام، سرکوب خشونت‌آمیز هرگونه مخالفت و تبعیض علیه زنان و اقلیتها هیچ بهبودی نداشته است. در همین چهارچوب، به‌خصوص نامگذاری سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی از طرف ایالات متحده بایستی مورد استقبال قرار گیرد؛ (سپاه) با در اختیار داشتن بیشترین منابع اقتصادی کشور، از آنها برای فعالیت‌های تروریستی و سرکوب استفاده می‌کند. این تصمیم باید هم‌چنین از طرف اتحادیه اروپا نیز اتخاذ شود و باید با تحریم‌ها مانع از دستیابی رژیم ایران به سیستم بانکی جهانی شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f52b147a-2203-4e7d-97d2-91dd55f90246"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات