728 x 90

ایران: تظاهرات هزاران غارت شده با شعار «مرگ بر این ظلم»، «عدالت عدالت» و «روحانی حیا کن»

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
روز یکشنبه ۲۳مهر هزاران تن از مردمی که اموالشان توسط مؤسسات وابسته به سپاه پاسداران و دیگر ارگانهای سرکوبگر غارت شده است، در خیابانهای مرکزی تهران دست به تظاهرات و راهپیمایی زدند و خشم و انزجار خود از ستم نظام ولایت فقیه را ابراز کردند. مؤسسات کاسپین، پدیده شاندیز و البرز ایرانیان (آرمان)، پردیسبان و... در سالهای گذشته توسط سپاه پاسداران، قوه قضاییه، نیروی انتظامی در پوش شرکت تعاونی و بانک به‌طور زنجیره‌یی در شهرهای سراسر ایران ایجاد شده و سرمایه‌های اقشار مختلف را جمع‌آوری کرده و به غارت بردند.

معترضان که علاوه بر سپرده‌گذاران تهرانی، از شهرهای؛ مشهد؛ رشت؛ اردبیل، کرمان و اهواز به تهران آمده‌اند. در حالیکه به سمت خیابان پاستور دفتر رئیس‌جمهور شیاد رژیم راهپیمایی می‌کردند، شعار می‌دادند: «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی، جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی، مرگ بر این ظلم، مرگ بر این ظلم»، «ابوالفضل علمدار، ریشه ظلم رو بردار»، «آخر بی‌غیرتی، اختلاس دولتی»، «دولت به این بی‌غیرتی، هرگز ندیده ملتی»، «کشور ما دزدخونه ست، توی جهان نمونه ست» «اول مجوز میدن، بعداً پول رو کش میرن»، «عدالت، عدالت، حق مسلم ماست»، «روحانی حیا کن، فکری به‌حال ما کن».

مأموران نیروی انتظامی و گارد ضدشورش با حضور فشرده با تهدید و ارعاب قصد متفرق کردن مردم را داشتند. آنها با محاصره تظاهرکنندگان و هم‌چنین مسدود کردن خیابانهای منتهی به مسیر تظاهرات (از ساختمان قوه قضاییه در بلوار کشاورز به سمت خیابان پاستور) تلاش می‌کردند از پیوستن عابران به معترضان جلوگیری کنند. به‌دنبال تهدید و تعرض نیروهای سرکوبگر، مردم شعار می‌دادند: «می کشم می‌کشم آن که برادرم کشت»، «نیروی انتظامی، خجالت، خجالت». در این حرکت اعتراضی زنان شجاع که برخی از آنها فرزندانشان را نیز به همراه داشتند، حضور و نقشی برجسته داشتند. در ادامه این حرکت اعتراضی مردم در مقابل مجلس رژیم تجمع کردند. آنها قصد داشتند به سمت محل اقامت خامنه‌ای نیز حرکت کنند که با ممانعت پلیس روبه‌رو شدند.

شماری از غارت‌شدگان به‌رغم مشکلات زیاد، بیماری و تحمل فشار مالی و با رها کردن خانه و خانمان خود از شهرهای دور و نزدیک برای پس گرفتن سرمایه‌های به غارت رفته‌شان به تهران آمده و چند هفته است به‌طور شبانه روزی در مقابل قوه قضاییه رژیم در بلوار کشاورز تهران، دست به تحصن زده‌اند و شبها در کنار خیابان استراحت می‌کنند. در روز شنبه ۲۲مهر آنها در تجمع اعتراضی خود شعار می‌دادند:‌ «اسلامو پله کردند، مردمو ذله کردند!» «این دشمنان مردم، ننگ هر ایرانی اند»، «امنیت، اقتصاد به دست دزدا افتاد»، «حسین حسین شعارشون، دزدی افتخارشون»، .

در روز جمعه 21مهر غارت‌شدگان در حالی که کفن بر تن کرده بودند شعار می‌دادند: «نه حکم داریم نه حاکم، دزدند خود محاکم»، «مفتخوریهای دولت، توهین به شأن ملت»، «عامل فقر ملت، این دولت بی‌غیرت».

حاتمی یزدی از کارشناسان مالی رژیم پیش از این در واکنش به تظاهرات گسترده غارت‌شدگان گفته بود: «کسانی که این مؤسسات را راه انداختند از یک قدرت سیاسی و پشتوانه خاصی برخوردار بودند که توانستند قانون را دور بزنند اجرا نکنند... همه اینها با حمایتهای سیاسی نابه‌جا تأسیس شدند و با همان حمایتها ادامه حیات می‌دهند» (تلویزیون حکومتی شبکه خبر-۳۰خرداد ۹۶). این کارگزار حکومتی پیش از این اذعان کرده بود: «پشت این مؤسسات مالی و اعتباری قدرتهای بزرگی ایستاده‌اند. قدرتهایی که می‌توانند در صورت نیاز مصوبه‌های شورای پول و اعتبار را هم تغییر دهند (اقتصاد نیوز-۳۰اردیبهشت ۹۶).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۳مهر ۱۳۹۶ (۱۵اکتبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68592848-2d14-4ed8-8fe3-887d1145810e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات