728 x 90

ژنرال جک کین: دوران مماشات اوباما با (رژیم) ایران به پایان رسید

ژنرال جک کین
ژنرال جک کین
ژنرال جک کین معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز، گفت: «دوران مماشات اوباما با (رژیم) ایران به پایان رسید. پرزیدنت ترامپ به این واقعیت کاملاً رسمیت بخشید که ایالات متحده... و متحدانش با (رژیم) ایران مقابله خواهد کرد و جلوی تجاوزات آن‌را خواهند گرفت».

از سوی دیگر سران فرانسه، انگلستان و آلمان طی بیانیه مشترکی نسبت به عواقب تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر رد تبعیت رژیم از توافق اتمی ابراز نگرانی کردند و خواهان حفظ برجام شدند.

آنها در بیانیه خود، گفته‌اند: «ما هم‌چنان به برجام و اجرای کامل آن توسط تمامی طرف‌ها متعهدیم... ما دولت و کنگرهٴ ایالات متحده را تشویق می‌کنیم که قبل از در پیش ‌گرفتن هر گامی که ممکن است برجام را تضعیف کند، مثل اعمال مجدد تحریم‌ها... ، عواقب آن‌را برای امنیت ایالات متحده و متحدانش مورد بررسی قرار بدهند».

در بیانیه مشترک سران فرانسه، انگلستان و آلمان هم‌چنین آمده است: «در حالی که برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم، ما بر سر نگرانی‌ها درباره برنامه موشک بالستیک (رژیم) ایران و فعالیت‌های منطقه‌یی آن که منافع امنیت اروپا را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، اشتراک نظر داریم ما آماده‌ایم تا دست به اقدامات بیشتر بزنیم و در همکاری نزدیک با ایالات متحده و همهٴ شرکای مربوطه، به این مسائل پاسخ بدهیم».

موگرینی نیز در یک سخنرانی پس از اعلام استراتژی جدید آمریکا، گفت: «توافق (اتمی) یک توافق دوطرفه نیست... جامعه جهانی و اتحادیه اروپا... به‌روشنی گفته‌اند که این توافق برقرار است و برقرار خواهد بود».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا که خود با تمامی جوانب کار تجارت آشناست درباره آزردگی دولتهای اروپایی در مورد سخنانش علیه رژیم حاکم بر ایران به صراحت گفت: آنها پول بسیار زیادی از معامله با رژیم ایران به‌دست می‌آورند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50c6d393-dae4-4bf1-87b5-b87ac910e092"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات