728 x 90

سناتور میچ مک کانل: استراتژی جدید‌ ترامپ، یک پاسخ مناسب به عواقب سیاستهای شکست‌خوردهٴ دولت اوباماست

سناتور میچ مک‌کانل
سناتور میچ مک‌کانل
سناتور میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا با صدور بیانیه‌یی، اعلام کرد: «من به‌کار با دولت ترامپ برای مهار کردن حمایت (رژیم) ایران از تروریسم و شبه‌نظامیان نیابتی، ممانعت از تهدید موشکهای بالستیک (این رژیم) و بستن مسیر (رژیم) ایران برای دستیابی به سلاح اتمی متعهدم... استراتژی جدیدی که توسط رئیس‌جمهور برای جلوگیری از جاه‌طلبیهای منطقه‌یی (رژیم) ایران، رفتار شرورانه و تلاش‌های آن برای تسلط بر خاورمیانهٴ بزرگ اعلام شد، یک پاسخ مناسب به عواقب سیاستهای شکست‌خوردهٴ دولت اوباماست...»

سناتور مک‌کانل افزود: «تصمیم رئیس‌جمهور برای عدم تأیید برجام... فرصتی را در اختیار کنگره قرار می‌دهد تا قانون (مربوط به این توافق)... را تقویت کند... و برای متحدانمان روشن می‌سازد که باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از رفتار شرورانهٴ (رژیم) ایران صورت گیرد».

وی تأکید کرد که یک استراتژی جامع برای متوقف‌کردن تجاوزات رژیم، «نمی‌تواند از طریق برجام، به گروگان گرفته شود. دولت اوباما برای مدتی بیش از حد طولانی، آزار و اذیت کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در خلیج‌فارس توسط (رژیم) ایران، تلاش‌های شبه‌نظامیان شیعی برای ایجاد یک پل زمینی بین عراق و سوریه به‌سمت حزب‌الله و تسلیحات حوثی‌ها در یمن را نادیده گرفت. اکنون دولت ترامپ از این فرصت برخوردار است تا با کنگره و متحدانمان به‌منظور دادن پاسخی مناسب به این اقدامات، همکاری کند».

سناتور جان مک‌کین رئیس کمیتهٴ قوای مسلح سنای آمریکا، اعلام کرد: «اهدافی که پرزیدنت ترامپ در سخنرانی‌اش ارائه کرد، تغییری مورد استقبال است که باید خیلی وقت پیش صورت می‌گرفت. (این اهداف) مسیر رو به پیشی را برای ایالات متحده فراهم می‌کند تا سیاست ما به‌جای این‌که فقط بر برنامه اتمی (رژیم ایران) متمرکز باشد، بر جاه‌طلبیهای منطقه‌یی بی‌ثبات‌کننده (این رژیم) تمرکز کند...»

سناتور مک‌کین، افزود: «(رژیم ایران) بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است؛ حمایت آن از رژیم قاتل اسد، به کشتار صدها هزار و جابه‌جایی میلیونها تن کمک کرده و کشورهای سراسر منطقه را بی‌ثبات کرده است. استمرار توسعه و آزمایش موشکهای بالستیک (توسط این رژیم) قانون بین‌المللی را نقض می‌کند. نقض گسترده حقوق‌بشر آن در داخل کشور و سراسر خاورمیانه وحشتناک است... حال به‌رغم سابقه طولانی فعالیت‌های شرورانهٴ (رژیم) ایران، دولت اوباما به‌طور مستمر با (این رژیم) فقط به‌عنوان یک مسألهٴ منع تکثیر برخورد کرد و نه یک مسألهٴ ژئوپلیتیک. این میراث شکست‌خورده، سایهٴ بزرگی را بر وضعیت کنونی انداخته است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c0881428-586f-40c8-87d9-9bf120142b47"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات