728 x 90

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضدتروریسم به رهبری آمریکا: تسلیم شدن بدون پیش‌شرط داعش در رقه در حال انجام است

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضدتروریسم به رهبری آمریکا
سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضدتروریسم به رهبری آمریکا
سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضدتروریسم به رهبری آمریکا روز پنچ‌شنبه ۲۰مهر 96 گفت: «ائتلاف از هرگونه توافق بر سر خروج صدها تن از شبه‌نظامیان داعش از شهر رقه سوریه پشتیبانی نمی‌کند».

به گزارش العربیه رایان دیلون با اشاره به شورای مدنی شهر رقه که قرار است بعد از داعش مسئولیت اداره شهر را به عهده بگیرد گفت: «شورای مدنی شهر الرقه که قرار است مسئولیت اداره شهر را پس از خروج داعش به عهده بگیرد، می‌تواند درباره خروج اعضای باقی مانده داعش و غیرنظامیان مذاکره کند اما ائتلاف بین‌المللی در این مورد مذاکره نخواهد کرد».

وی اظهار داشت: «مذاکرات در مورد سرنوشت شبه‌نظامیان داعش در شهر رقه با محوریت 'تسلیم شدن بدون پیش‌شرط' در حال انجام است». آنها برخی از غیرنظامیان را به‌عنوان سپرهای انسانی به گروگان گرفته‌اند و مانع از فرار آنها می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا به یک کاروان نظامی متعلق به نظامیان اسد و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژٰیم ایران در سوریه حمله کرد

آمریکا کاروان نظامی متعلق به رژیم اسد و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران درنزدیکی مرز سوریه- اردن- عراق را مورد هدف قرار داد.

سعید سیف، یکی از سخنگویان ارتش آزادی سوریه روز پنجشنبه 13مهر 96 به خبرنگار آناتولی گفت: «نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا کاروان نظامی رژیم اسد و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران که در حال پیشروی به سوی پایگاه آمریکا در نزدیکی مرز سوریه-اردن-عراق بودند، هدف قرار دادند».

وی افزود: «نیروهای ائتلاف پیش از حمله به این کاروان نظامی هشدار دادند اما به‌رغم این هشدارها کاروان نظامی به پیشروی ادامه داده و هدف بمباران نیروهای ائتلاف قرار گرفتند». سعید سیف گفت: «این حمله کشته و زخمی‌هایی داشته است و خودروهای نظامی بسیاری نیز منهدم شده‌اند».

سی.ان.ان گزارشی از سوریه و در مورد ساقط کردن هواپیمای جنگی رژیم اسد توسط آمریکا منتشر کرد

سوریه مجدداً به صدر خبرها برگشته است.
سپاه پاسداران می‌گوید موشکهای میان بردی را از داخل ایران به سوریه پرتاب کرده است که هدفشان، پایگاههای داعش در نزدیکی شهر دیرالزور در شرق سوریه بوده است. در جای دیگری، آمریکا گفت که کمی پیشتر یک هواپیمای جنگی دولت سوریه را ساقط کرد. این هواپیما در حال بمباران نیروهای ائتلاف سوری در نزدیکی طبقه در غرب رقه بود...
خبرنگار سی.ان.ان از پنتاگون: در سوریه و در نزدیکی رقه، درگیریهای زیادی رخ داده است. نیروهای مورد حمایت آمریکا در این منطقه حضور دارند. در این منطقه هم‌چنین نیروهای طرفدار رژیم اسد حضور دارند. در طول روز درگیریهایی علیه نیروهای مورد حمایت آمریکا جریان داشت. به همین دلیل آمریکا دست به یک قدرت‌نمایی زد. در همین رابطه، آمریکاییان با هواپیما وارد شدند تا این شبه‌نظامیان را که با نیروهای تحت حمایت آمریکا درگیر شده بودند بترسانند. این برای مدتی جواب داشت... اما بعد، رژیم سوریه با یکی از هواپیماهای سوخوی 22خود بازگشت و بمبهایی را در نزدیکی موقعیت نیروهای مورد حمایت آمریکا پرتاب کرد. در این هنگام، ... آمریکا این هواپیمای سوری را ساقط کرد.
اکنون، موضوع از این قرار است که ارتش آمریکا به‌عنوان بخشی از ائتلاف، برای حفاظت از نیروهای تحت حمایت خود بر روی زمین دست به‌عمل می‌زند. این‌که چرا رژیم سوریه یکی از هواپیماهای خود را به آنجا فرستاد، آن هم در حالی که می‌دانست ممکن است مورد اصابت قرار بگیرد، سؤالی است که کسی برای آن هنوز جوابی ندارد.
سی.ان.ان در مورد شلیک موشکهای سپاه به سوریه از خبرنگار خود در تهران سؤال کرد.
وی پاسخ داد:‌ این حمله نشانه تشدید اوضاع در سوریه است. رژیم ایران می‌گوید پایگاههای تروریستها در شهر دیرالزور را هدف قرار داده است. ما نمی‌توانیم صحت‌وسقم آن را تأیید کنیم و فعالان در سوریه نیز اطلاعات بلافصلی در مورد خسارات یا تلفات ناشی از این حمله در اختیار ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acb345f2-772f-458c-8878-359e1918caea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات