728 x 90

مک کلاچی: انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند

ترامپ
ترامپ

خبرگزاری مک‌کلاچی گزارش داد: «انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی مثل القاعده و داعش اعلام کند».

مک کلاچی انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند
به گفته رسانه‌های آمریکایی و بین‌المللی، ترامپ قصد دارد علاوه بر اعلام نظرش نسبت به برجام و رد احتمالی تبعیت رژیم، استراتژی جدید آمریکا در قبال حکومت آخوندی را نیز اعلام کند؛ استراتژی جدیدی که به گفته مقامات آمریکایی، شامل مقابله با دخالتهای رژیم و ماجراجویی‌های موشکی آن خواهد بود. برخی رسانه‌ها گفته‌اند که سخنرانی ترامپ در این رابطه روز پنجشنبه‌صورت خواهد گرفت.

رویتر در گزارشی از واکنش‌های هراسان رژیم نسبت به احتمال نام‌گذاری سپاه که گفته می‌شود بخشی از این استراتژی است، خاطرنشان کرد:
 «دولت ترامپ قصد دارد فشار بیشتری بر سپاه پاسداران وارد کند؛ به‌خصوص به‌خاطر آزمایش‌های اخیر موشکی و هم‌چنین به‌خاطر «فعالیت‌های شرورانهٴ » آن... در سراسر منطقه».
 مک کلاچی انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند
رویتر اضافه کرد: «ترامپ در مصاحبه‌یی که یکشنبه شب پخش شد، (رژیم) ایران را به «تأمین مالی کره شمالی» و «انجام اقدامات کاملاً نامناسب با کره شمالی» متهم کرد.

اشارهٴ رویتر به مصاحبه ترامپ با فرماندار هاکبی در شبکهٴ تی.بی.ان.است. رئیس‌جمهور آمریکا در این مصاحبه گفته بود:
هاکبی: آیا از شر توافق اتمی با (رژیم) ایران خلاص خواهیم شد، آن‌را حفظ می‌کنیم یا تغییر می‌دهیم؟
مک کلاچی انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند

ترامپ: من این‌را نخواهم گفت، چون چند روز دیگر، دقیق‌تر بگویم ۱.۵هفته دیگر، دقیقاً شاهد آن خواهید بود. اما می‌توانم بگویم که بسیار نسبت به این توافق و رفتار آنها ناخشنودم. روح توافق قطعاً وجود ندارد، چون آنها در همه‌جا مشکل ایجاد می‌کنند. به‌طور مشخص اغلب در خاورمیانه مشکل ایجاد می‌کنند. به‌نظرم آنها کره شمالی را تأمین مالی و با آن تجارت می‌کنند، به‌نظرم کارهایی با کره شمالی انجام می‌دهند که تماماً نامناسب است. این به توافق مربوط نمی‌شود، ولی به‌نظرم من مربوط می‌شود، چون از «روح توافق» صحبت می‌کنیم. در آیندهٴ نه چندان دور خواهید دید که چه کار خواهم کرد. ولی (رژیم) ایران یک بازیگر بد است و به‌عنوان یک بازیگر بد با آن برخورد خواهد شد.

دونالد ترامپ در این مصاحبه، جنگ آمریکا با عراق در دوران بوش را یک اشتباه بزرگ و نحوه خروج نیروهای آمریکا در دورهٴ اوباما را نیز یک اشتباه دیگر دانست.

دونالد ترامپ: اگر به من بود به عراق نمی‌رفتم، این یک اشتباه بزرگ و از اشتباهات واقعاً بزرگ تاریخ آمریکا بود، چون مثل انداختن عراق در لانهٴ زنبور بود، ولی اوباما هرگز نباید به گونه‌یی که آن‌را انجام داد از آنجا خارج می‌شد، داعش همین‌طور در همان خلأ ایجاد شد.

نیوزویک نیز طی گزارشی نوشت: «قویاً انتظار می‌رود دونالد ترامپ سپاه پاسداران (رژیم) ایران را یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کند... ترامپ مدت‌هاست که (رژیم) ایران و نفوذ فزاینده‌اش در خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داده است...»
مک کلاچی انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند
خبرگزاری مک‌کلاچی در گزارش خود، خاطرنشان کرد: «آنچه تیم ترامپ (با آن مخالفت دارد)، مفاد از بین‌رفتنی (برجام) است که بعد از ده سال به‌طور مؤثر به توافق پایان می‌دهد. ترامپ به‌درستی بر این عقیده است که (رژیم) ایران باید تأمین مالی تروریسم و فتنه‌انگیزی در سراسر منطقه و فراتر از آن‌را متوقف کند. این موضوع و توسعهٴ موشکهای بالیستیک... توسط رژیم ایران برای حمل کلاهک‌های (اتمی) در آینده، بخشی از توافق نبوده است».
مک کلاچی انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند

جان بولتون در مصاحبه با فاکس‌ نیوز خواهان خروج کامل آمریکا از برجام شد و صرف عدم تأیید تبعیت رژیم را ناکافی و اشتباه دانست.

مک کلاچی انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند

وی گفت: «رئیس‌جمهور باید از این توافق خارج شود... و برای جهان روشن سازد که این توافق نه تنها به سود آمریکا نیست... ، بلکه ما دیگر از آن پیروی نخواهیم کرد».

در همین حال بلومبرگ از مذاکرات دیپلوماتهای اروپایی با اعضای کنگره در راستای حفظ برجام و تلاش آنها برای تحت تأثیر قرار دادن مشاوران ترامپ خبر داد، و نوشت: «آنها در عین‌حال تمایل خود را برای صحبت درباره سایر پهنه‌های رفتار (رژیم) ایران از جمله برنامه موشکی آن، تا زمانی که این موضوع در خارج از چارچوب برجام صورت گیرد، ابراز می‌کنند».

بلومبرگ اضافه کرد: «وزیر خارجه آلمان، گفت: «انگلستان، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا به‌طور اضطراری به حفظ» توافق اتمی فراخوان می‌دهند»... وی افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا به حق منتقد رفتار (رژیم) ایران در خاورمیانه، از یمن تا لبنان است... شکی نیست که ما هر کاری را انجام می‌دهیم تا آمادگی خود را به اعضای سنای (آمریکا) و کاخ سفید برای... افزایش فشار بر (رژیم) ایران (در رابطه با موضوع خاورمیانه) از طریق دیپلوماتیک، ابراز کنیم».
علاوه بر موضع‌گیریهای مقامات کشورهای اروپایی و روسیه و چین به نفع برجام طی روزهای گذشته، موگرینی نیز خواهان حفظ توافق اتمی شد و گفت: «این توافق به یک یا دو کشور تعلق ندارد، بلکه به کل جهان تعلق دارد».
مک کلاچی انتظار می‌رود ترامپ سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام کند
 
سناتور مارکو روبیو کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط دولت آمریکا را اقدامی درست دانست وی گفت: «(رژیم) ایران تهدید می‌کند که در صورت نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی، از تروریسم حمایت خواهد کرد و (با این موضع‌گیری) درستی این اقدام را اثبات می‌کند!».
به دنبال بالا گرفتن احتمال قرار دادن سپاه پاسداران ولایت فقیه در لیست تروریستی توسط آمریکا دیکتاتوری آخوندی سراپا در وحشت فرورفته و این احتمال موجی از واکنشهای هراسان را از سوی سرکردگان و باندها و رسانه‌های حاکمیت آخوندی برانگیخته است.

سرکرده کل سپاه خامنه‌ای که هفته گذشته در واکنشی هراسان به تهدیدهای موشکی و تروریستی علیه ارتش آمریکا در صورت لیست‌گذاری سپاه پاسداران، پرداخته بود، با جواد ظریف دیدار کرد. و گفت:
جعفری: مواضعی که جناب آقای دکتر ظریف اشاره کردند همان مواضع را بخشهای دفاعی و امنیتی هم دارند، منتها، نوعی گویش و بیانمون ممکنه متفاوت باشه. بالاخره بیان دیپلوماتیک متفاوت است از بیان نیروهای دفاعی و امنیتی. ولی کنه‌اش یکی هست، محتوایش یکیه، جهت‌گیریش یکیه. مطمئن باشند آقای ترامپ، ما با وزارت‌خارجه، با دولت یکی هستیم و دلهایمان یکیه.

همزمان جواد ظریف وزیر خارجه رژیم نیز مدعی شد: آمریکایی‌ها با طرح موضوعاتی نظیر قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی، خود را در میان مردم ایران منزوی‌تر می‌کند.

جواد ظریف: حتماً جمهوری اسلامی اقدام متقابل خواهد کرد. در صورتی که چنین اشتباه راهبردی توسط مقامات آمریکایی صورت بگیره، اقدامات طراحی شده و در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت مجلس رژیم در جلسه این کمیسیون گفت: زمزمه آمریکایی‌ها در رابطه با سپاه پاسداران و قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی به گوش می‌رسد. هرگونه اتهام تروریستی علیه سپاه پاسداران دست‌اندازی به امنیت نظام تلقی شده و به‌شدت محکوم می‌شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم پس از برگزاری جلسه این کمسیون با نگرانی گفت: قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی، دست‌اندازی به امنیت نظام است.

رسانه‌های حکومتی نیز مملو از مطالبی حاکی از نگرانی از قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی است. سایت حکومتی عصر ایران، با عنوان «پیامدهای خطرناک ورود سپاه به لیست تروریستی آمریکا» نوشت:
«به‌لحاظ اقتصادی فشارهای تحریمی علیه جمهوری اسلامی به‌شدت افزایش خواهد یافت و بسیاری از شرکتهای خارجی که در بخشهای مهم اقتصادی ایران سرمایه‌گذاری کرده و یا قصد سرمایه‌گذاری دارند؛ با ادعای آمریکایی‌ها در مظان همکاری با یک سازمان تروریستی قرار خواهند گرفت و از این حیث موانع جدیدی برای اقتصاد پس از گشایش نسبی برجام ایجاد خواهد شد.

(علاوه بر این، در چنین وضعیتی)، بسیاری از عملکردهای اقتصادی، جابه‌جایی‌های مالی و خریدهای سازمانی و تسلیحاتی و دیگر مراودات این سازمان عظیم نظامی- اقتصادی در ایران را مختل خواهد کرد.


این رسانه‌حکومتی افزود: در صورت تروریستی قلمداد شدن سپاه از سوی آمریکا، نیروهای نظامی آمریکا در مواجهه‌های احتمالی با شناورهای سپاه در منطقه این شناورها را نه شناورهای نظامی یک دولت دارای حاکمیت در منطقه، بلکه شناورهای یک سازمان تروریستی قلمداد خواهند کرد و متناسب با آن برخورد خواهند کرد. پرواضح است که در چنین شرایطی احتمال رویارویی‌های بی‌ملاحظه‌تر بسیار بالا خواهد رفت و ممکن است در آن صورت به جای شلیک‌های اخطار، اقدام به شلیک گلوله‌های واقعی به سمت شناورهای سپاه کند و در چنین صورتی کمترین احتمال وقوع یک درگیری گسترده بین ناوگانهای سپاه و آمریکا در خلیج‌فارس خواهد بود.
باقر نوبخت، سخنگوی دولت آخوند روحانی درباره قرار گرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی گفت:

اگر آمریکا بخواهد نام سپاه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد، خودش را در صف تروریستها قرار داده است.

وی افزود:
نوبخت: خب من فکر می‌کنم مواضع دولت نسبت به سپاه بسیار روشن هست. سپاه یک ارگان رسمی و ارزشی نظام هست و یکی از مؤلفه‌های قدرت بعد از انقلاب اقدام کرده. بنابراین هر کشوری که بخواهد نسبت به سپاه این موضع را داشته باشه مشترک میشه با موضعی که تروریستهای داعشی این نسبت رو به سپاه دارند. بنابراین در صف رویارویی مقابله با تروریستها میرند به جمع تروریستها می‌پیوندند.

ولایتی مشاور خامنه‌ای، با سراسیمگی مدعی شد: سپاه استوانه منطقه است و حامیان داعش سپاه را تهدید می‌کنند. اگر سپاه نبود الآن داعش توسعه داشت.

مشاور خامنه‌ای مدعی شد: اقدامات آمریکا علیه سپاه پاسداران چیز جدیدی نیست و نظام هم متقابلاً گزینه‌هایی روی میز دارد.

وی به‌طور مسخره‌ای گفت:
همه گزینه‌ها متقابلاً روی میز هستند و این برعهده سایر امضاکنندگان قرارداد 1+5است که آمریکا را وادار کنند به این‌که دست از این بی‌منطقی و طغیان در برابر مقررات بین‌المللی بردارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d27f65dc-218c-482c-8590-31ba57dc11f9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات