728 x 90

تشنگی در سیرکان بلوچستان بیداد می‌کند

اب
اب
مردم شهر سیرکان در شرقی‌ترین شهر ایران در استان سیستان و بلوچستان با وجود لوله‌کشی آب، درحاکمیت ننگین آخوندی از مشکل کمبود آب رنج می‌برند.


این شهر دارای جمعیتی ۳هزار نفره است که از سال ۸۰تبدیل به شهر شده است.

مردم این شهر با وجود لوله‌کشی آب در هر ۳یا ۴روز فقط یک ساعت آب دارند آن هم اگر تانکر به موقع برسد و آب در مخزن ها خالی شود.


این روزها مردم این منطقه در هر گوشه‌یی از شهر به‌دنبال جرعه‌ای آب می‌گردند و کوچک و بزرگشان با ظرفی در دست در چاه و چاله‌های غیربهداشتی یا این‌که باران ببارد تا مقداری آب برای نوشیدن ذخیره کنند.


البته مردم این شهر در حالی با این شرایط دست و پنجه نرم می‌کنند که فاصله سد «ماشکید» تا این شهر فقط ۶۵کیلومتر است و بر گزارش وزارت نیروی رژیم سد «ماشکید» جز سدهایی است که تقریباً در وضعیت مطلوب آبگیری قرار دارد.


فقط در زمان انتخابات به کارشان می‌آییم
محمد درازهی یک شهروند سیرکانی می‌گوید: با توجه به این‌که این موضوع این روزها واقعاً بحرانی شده است اما هیچ فرد یا اداره‌ای به سراغ ما نیامده و حتی جلسه‌یی هم برای این‌که ما را دلخوش کنند برگزار نکرده‌اند. ما فقط در زمان انتخابات به کارشان می‌آییم چون بعد از انتخابات هیچ کس به یاد ما نیفتاده است.

وی افزود: من و خانواده‌ام واقعاً در این شهر با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم ما حتی آب برای آشامیدن نداریم و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند مجبوریم که این منطقه را ترک کنیم. تعدادی از شهروندان این منطقه با توجه به این شرایط خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند و به شهرهای اطراف مهاجرت کرده‌اند. علاوه بر این‌که آبی برای خوردن نداریم دیگر نانی هم برای خوردن پیدا نمی‌شود

عبدالغور چاکری یک شهروند دیگر می‌گوید: ما دیگر هیچ امیدی برای زندگی نداریم زیرا بی‌آبی موجب شده که همه باغات و مزارع ما خشک شود.

وی افزود: حتی دام های ما نیز بر اثر بی‌آبی تلف شده‌اند و دیگر هیچ‌گونه کار و اشتغالی برای مردم وجود ندارد.

وی با اشاره به گرمای هوا بالای 40درجه گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند علاوه بر این‌که آبی برای خوردن نداریم دیگر نانی هم برای خوردن پیدا نمی‌شود و واقعاً شرایط برای زندگی دشوار شده است.

شهردار رژیم در شهر سیرکان اعتراف کرد: برای انتقال آب به شهر سیرکان تنها ۲تانکر ۳۰هزار لیتری وجود دارد که اگر برای آنها مشکلی به وجود نیاید وظیفه انتقال آب را بر عهده‌دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cab025c1-f9b7-4e5e-9bd9-fa29ad335bc7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات