728 x 90

شرکت آمازون ۹۰درصد خدماتش را برای ایرانیان قطع کرد

شرکت آمازون
شرکت آمازون
شرکت آمریکایی آمازون یکی از بزرگترین شرکتهای تجارت الکترونیک دنیا و بزرگترین کتابفروشی آنلاین جهان روز شنبه 15مهر 96 اعلام کرد: «در ادامه تحریم‌ها علیه رژیم ایران، دسترسی کاربران ایرانی را به ۹۰درصد خدماتش مسدود کرده و تنها ۱۰درصد خدمات این شرکت در ایران، فعال است».

بررسیها نشان می‌دهد که حدود ۱۱۳مدل سرویس از سوی «آمازون» ارائه می‌شود که شامل ۹۴سرویس زیرساختی برای توسعه دهندگان سیستم، ۶سرویس شخصی، ۲خدمت محتوایی و ۱۱خدمت مرتبط با تجارت الکترونیکی می‌شود.

این در حالی است که از این تعداد خدمات، ۹۳خدمت زیرساختی برای کاربران ایرانی مسدود و تنها یک سرویس زیرساختی برای توسعه دهندگان ایرانی فعال است. در همین حال ۳سرویس شخصی برای ایرانی‌ها مسدود و ۳سرویس در این قالب، قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید:

شرکت آمازون به‌دلیل نقض تحریمهای رژیم ایران تحت تعقیب قرار گرفت


شرکت آمریکایی آمازون اعلام کرد که به‌خاطر نقض احتمالی تحریمهای آمریکا علیه رژیم آخوندی تحت تحقیقات فدرال قرار گرفته است.

بر اساس بیانیه‌یین شرکت، وزارتخانه‌های بازرگانی و خزانه‌داری این کشور در حال تحقیق در مورد فروش اقلامی به رژیم ایران از سوی این شرکت هستند و آمازون ممکن است به این خاطر جریمه شود.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، آمازون از فروش میزان قابل توجهی کالا به وابستگان رژیم ایران پرده برداشته که احتمالاً قانون کاهش تهدیدات رژیم ایران و حقوق‌بشر سوریه را نقض کرده است. بر اساس تحقیقات فدرال در مورد نقض احتمالی تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران، شرکت آمازون حداقل به یک نفر و نیز نهادهایی که در لیست تروریستی دولت آمریکا قرار دارند اقلامی را به فروش رسانده است.

هم‌چنین اقلامی که از سوی آمازون به چند سفارت رژیم در کشورهای مختلف به فروش رسیده، مورد تحقیق قرار دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/856adca9-3856-4cd8-9e02-7438015b87dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات