728 x 90

دیدار دونالد ترامپ و سناتور تام کاتن و گفتگو درباره رژیم ایران

دیدار دونالد ترامپ با سناتور کاتن
دیدار دونالد ترامپ با سناتور کاتن
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید با سناتور تام کاتن دیدار و گفتگو کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که ترامپ و کاتن از جمله درباره مسائل مربوط به رژیم آخوندی صحبت کرده‌اند.

سناتور کاتن پیش از این دیدار در مصاحبه با واشینگتن‌پست حکومت آخوندی را یک رژیم یاغی و متمرد خواند و خواهان عدم تأیید تبعیت آن از توافق اتمی توسط رئیس‌جمهور آمریکا شد.


وی گفت: «دولت ترامپ احساس می‌کند که می‌تواند به هر دو مسألهٴ تلاش برای تقویت برجام و مقابله با تجاوزات (منطقه‌یی رژیم) ایران پاسخ بدهد. اما دولت اوباما خواهان مقابله با تجاوزات (رژیم) ایران نبود، چون نگران آن بودند که (این رژیم) بعد از کسب ۱۰۰میلیارد دلار (رفع تحریم‌ها)، ممکن است از برجام بیرون بکشد».

سناتور کاتن هم‌چنین، تأکید کرد: «(رژیم ایران از برجام) به‌طور کامل، قابل تأیید و شفاف تبعیت نمی‌کند و... این (توافق) به‌سود آمریکا... نیست. رئیس‌جمهور (آمریکا) در مجمع عمومی گفت که این (توافق) مایهٴ شرمساری... است».



وی در این مصاحبه خواهان مذاکره مجددحول یک توافق بدون مشارکت رژیم، روسیه و چین و سخت‌تر کردن مفاد آن از جمله گنجاندن موضوع آزمایش‌های موشکی شد، و افزود: «عدم تأیید تبعیت (رژیم ایران)... ما را بلافاصله از برجام خارج نمی‌کند و هیچ‌یک از مفاد برجام را نقض نمی‌کند».

سناتور کاتن بر وجود گزینه‌های معتبر نظامی آمریکا علیه تأسیسات اتمی رژیم تأکید کرد.

سناتور تام کاتن روز چهارشنبه طی سخنانی در شورای روابط خارجی آمریکا، درباره مخفی‌کاری اتمی دیکتاتوری آخوندی و افشای آن توسط مقاومت ایران گفت: «با این‌که (رژیم ایران) عضو پیمان منع تکثیر اتمی بود، خمینی از همان سال ۱۹۸۴ تصمیم گرفت که به‌دنبال (ساخت) تسلیحات اتمی برود... (رژیم) ایران تأسیسات عظیم زیرزمینی غنی‌سازی در کنار نطنز را پنهان کرده بود تا این‌که مخالفان (ایرانی) در سال ۲۰۰۲ آن‌را افشا ءکردند».

واشینگتن‌پست، گزارش داد: «افرادی که درباره استراتژی کاخ سفید توجیه شده‌اند گفتند، رئیس‌جمهور ترامپ قصد دارد هفته آینده اعلام کند که توافق اتمی با (رژیم) ایران... را تأیید نمی‌کند... این اقدام اولین گام در روندی است که می‌تواند به از سرگیری تحریم‌های ایالات متحده علیه (رژیم) ایران را در پی داشته باشد... انتظار می‌رود ترامپ در سخنرانی خود که برای ۱۲اکتبر برنامه‌ریزی شده... استراتژی جامع‌تری را برای مقابله با (رژیمی) ارائه کند که آن‌را مسئول تروریسم و بی‌ثباتی در سراسر منطقه می‌داند».

واشینگتن‌پست اضافه کرد: «مشاوران ارشد امنیت ملی آمریکا طی چند هفته گذشته توافق کردند که به ترامپ توصیه کنند، در ضرب‌الاجل ۱۵اکتبر... ، توافق را تأیید نکند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef32f48d-7a04-4367-993a-8f2ed51f6c62"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات