728 x 90

عادل الجبیر:‌ رژیم ایران اولین حامی تروریسم در جهان است

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان امروز جمعه ۱۴مهر ۹۶ گفت رژیم ایران هنوز اولین حامی تروریسم در جهان است.

وی تأکید کرد تهران باید از حمایت از تروریسم و ناامن کردن کشورهای منطقه دست بردارد.

وزیر امور خارجه عربستان افزود: رژیم ایران به سفارتخانه‌ها حمله می‌کند و دیپلوماتها را برخلاف قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری ترور می‌کند. رژیم ایران تلاش می‌کند که مواد انفجاری و موشک و مهمات به شبه‌نظامیان تروریست در سوریه و یمن و سایر کشورهای منطقه بفرستد.

عادل الجبیر گفت: «رژیم ایران به‌دلیل حمایت از تروریسم زیر تحریمهای سازمان ملل است. این رژیم قطعنامه‌های مربوط به موشکهای بالستیک را نادیده می‌گیرد و می‌خواهد با دخالت در امور کشورهای دیگر مثل عراق و سوریه و یمن و لبنان و کشورهای منطقه و پاکستان و افغانستان نفوذ خود را گسترش دهد».

الجبیر در پایان گفت اگر رژیم می‌خواهد عضو فعالی در جامعه بین‌المللی باشد باید از این کارها دست بردارد.

بیشتر بخوانید:‌
عادل الجبیر: تسلط شبه‌نظامیان حوثی با حمایت رژیم ایران، منطقه را تهدید می‌کند

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان، روز شنبه اول مهر در نشست مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد درباره موضوع یمن گفت که راه‌حل نظامی بحران یمن را حل نخواهد کرد و تسلط شبه‌نظامیان حوثی با حمایت رژیم ایران، منطقه را تهدید می‌کند.

عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن نیز روز پنجشنبه 30شهریور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد گفت کودتاگران یمنی، برنامه‌های توسعه‌طلبانه رژیم ایران را در منطقه اجرا می‌کنند.

نمایندگان امارات، کویت نیز طی سخنانی در مجمع عمومی ملل‌متحد دخالتهای رژیم ایران را در منطقه مورد حمله قرار دادند.

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان به مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ”دو سال از توافق اتمی بدون هیچ علامتی از تغییر در رفتار خصمانه رژیم ایران می‌گذرد، این رژیم به توسعه برنامه اتمی خود ادامه می‌دهد و متن و روح آن توافق را نقض می‌کند“.

هم‌چنین نماینده کویت در مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد از رژیم آخوندی خواست از تهدید امنیت منطقه دست بردارد.

عادل الجبیر: رژیم ایران به برجام پای‌بند نخواهد بود

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، روز چهار شنبه 29شهریور 96 گفت که کشورش گمان نمی‌کند رژیم ایران به توافق‌ هسته‌یی پای‌بند بماند.

به گزارش خبرگزاری رویتر، عادل الجبیر توضیحات بیشتری نداد، اما به خبرنگاران گفت عربستان پیش‌بینی می‌کند جامعه جهانی همه آنچه را برای تضمین پای‌بندی رژیم ایران به توافق هسته‌یی لازم باشد، انجام دهد.

العربیه با درج این خبر افزود:‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، تصمیم خود درباره توافق هسته‌یی با رژیم ایران را گرفته است. با این حال او اطلاعات بیشتری درباره این تصمیم اعلام نکرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8adb00e4-6c10-4247-8b9b-504c905961ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات