728 x 90

جان باختن ۱۷نفر در قایق غرق شده نیجریه

واژگون شدن قایق و جان‌باختن دهها نفر در نیجریه
واژگون شدن قایق و جان‌باختن دهها نفر در نیجریه
بر اثر واژگون شدن یک قایق در رودخانه نیجر در شمال غربی نیجریه 17تن جان‌باخته و 26تن ناپدید شدند.

رسانه‌های محلی نیجریه روز پنچ‌شنبه 13مهر 96 به‌نقل از مقامهای این کشور نوشتند، غرق شدن یک قایق با 60سرنشین در رودخانه نیجر در شمال غربی این کشور بر اثر برخورد با تنه درخت بوده است.

ماه گذشته نیز در نیجریه بر اثر واژگونی سه قایق 74نفر جان خود را از دست داده بودند.

بیشتر بخوانید:

واژگونی قایقی با ۶۰سرنشین در نیجریه

قایقی در نیجریه روز دوشنبه 27شهریور 96 بر اثر توفان شدید با 60سرنشین که در بین آنها زنان و کودکان نیز وجود داشت واژگون شد. به گزارش رسانه‌های نیجریه، تاکنون 4نفر نجات یافته‌اند. هفته گذشته نیز در پی واژگونی یک قایق در سواحل جنوب غربی نیجریه 53تن جان باختند.

بنیادگرایان بوکوحرام ۳۱ماهی‌گیر را در نیجریه کشتند

در دو حمله جداگانه در جزایری در شمال نیجریه، بنیادگرایان بوکوحرام حداقل ۳۱ماهی‌گیر را کشتند.

عرب‌نیوز ۱۷مرداد ۹۶ افزود نفرات بوکوحرام به دو جزیره ماهی‌گیری در یک دریاچه آب شیرین در شمال نیجریه حمله کردند و با شلیک و ضربات قطع‌کننده قربانیان را مورد هدف قرار می‌دادند.

آنان ابتدا ۱۴نفر را در جزیره دوگوری و سپس ۱۷نفر را در جزیره دبار کشتند. مهاجمان به دو گروه تقسیم شده بودند که ابتدا یک گروه به دوگوری حمله کردند و گروه دوم به دبار رفت تا منتظر کسانی باشد که از دوگوری فرار می‌کنند.

ماهی‌گیران چند روز قبل به مرکز ماهی‌گیری بوگا در ساحل این دریاچه رفته بودند و روز جمعه سوار بر قایقهای چوبی خود به این دو جزیره رفتند تا ماهی بگیرند.

اخبار حملات بوکوحرام با تأخیر منتشر می‌شود چرا که بوکوحرام دکلهای مخابراتی را در این منطقه منفجر کرده است و سیستمهای ارتباطی با مشکلاتی مواجه است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c271ce1c-2819-47e8-9d63-67763a6e876d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات