728 x 90

جلسه استماع در کنگره آمریکا: شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند

جلسه استماع در کنگره آمریکا
جلسه استماع در کنگره آمریکا
در جلسه استماع زیرکمیته تروریسم کمیته امور خارجی کنگره آمریکا، که با عنوان «شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران، خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند» برگزار شد، شرکت کنندگان بر ضرورت مقابله با دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای منطقه تأکید کردند. قاضی تدپو در این جلسه گفت: امن‌ترین راه برای برقراری صلح، تغییر رژیم در ایران است تا مردم خودشان تصمیم‌گیری کنند.
 
گزارشی کوتاهی از این جلسه استماع:
در جلسه استماع زیرکمیته تروریسم کمیته امور خارجی کنگره آمریکا که چهارشنبه شب برگزار شد، تد پو، رئیس این کمیته گفت: وقتی تهدیدی در منطقه وجود دارد می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که رژیم ایران و عواملش و شبه‌نظامیانش همان اطراف هستند.

از یمن گرفته تا افغانستان تسلیحات رژیم ایران در اختیار برخی از خطرناکترین عوامل آن قرار دارد. این یک استراتژی حساب شده توسط حکومت ملایان در تهران است تا کنترل خود را بر روی کشورهای منطقه اعمال کنند...

آنها فرقه‌گراها را تسلیح می‌کنند و نهادهای مشروع را تضعیف می‌کنند. در سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین و سرزمینهای فلسطینی، رژیم ایران از عوامل افراطی خود حمایت می‌کند تا با بیرحمی حکومت کنند و یا دنبال قبضه قدرت با حذف اپوزیسیون سیاسی باشند. رژیم ایران هم‌اکنون گروه‌های متعددی همانند حزب‌الله لبنان ایجاد کرده تا بتواند از آنها برای زورگویی در سراسر منطقه استفاده کند. تأمین مالی این نیروها از منابع مالی آزاد شده در توافق برجام صورت می‌گیرد و عقب‌نشینی اوباما در 8سال گذشته آنها را قدرتمند کرده است،

قاضی تدپو رئیس این جلسه در ادامه سخنرانی خود گفت: به‌یاد داشته باشیم دخالتهای رژیم ایران در عراق دموکراسی نوپای این کشور را مسموم کرد و رژیم اسد در سوریه را سر پا نگه داشت. این رژیم مشغول عضوگیری سربازان نوجوان از افغانستان است تا رژیم اسد را در سوریه نجات دهد.

کنگره باید با طراحی یک استراتژی به مقابله با تمامی عوامل رژیم ایران اقدام کند.

قاضی تدپو اضافه کرد:
قاضی تدپو-ر‌ئیس زیرکمیته تروریسم کنگره آمریکا
وزیر تیلرسون در استماع کمیتهٴ خارجی به سؤال من که آیا سیاست دولت آمریکا تغییر رژیم در ایران است پاسخ مثبت داد و گفت که هدف همین است. البته نگفت چه‌طور، ولی گفت: «تغییر رژیم». من شخصاً فکر می‌کنم پاسخ همین است و آقای زلدین هم بر آن تأکید کرد. مردم ایران از نظر من خواهان آن هستند که حکومت خودشان را تحت کنترل داشته باشند و نه این‌که این حکومت توسط آخوندها و (خامنه‌ای) دیکته شود. امن‌ترین راه برای برقراری صلح، تغییر رژیم در ایران است تا مردم خودشان تصمیم‌گیری کنند.

نمایندهٴ کنگره لی زلدین در سخنانش گفت: «در سال 2009میلیون‌ها ایرانی به خیابانها آمدند... و دولت آمریکا گفت این ربطی به ما ندارد... در ایران میلیونها ایرانی می‌خواهند کشورشان را به شیوه بهتری هدایت کنند... و بار دیگر که چنین وضعیتی پیش بیاید، امیدوارم که ما بتوانیم تأثیرگذار باشیم و نتیجه متفاوتی برای (مردم ایران) حاصل شود».

کیتینگ، عضو ارشد این کمیته در سخنرانی خود گفت: اقدامات و سیاست خارجی بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران مطمئناً عامل نگرانی جدی است چون امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و اجازه نمی‌دهد مردم این منطقه دولتهای مشروع و مؤثری داشته باشند. ما باید علیه حمایت این رژیم از گروه‌های که به نیابت از آن عمل می‌کنند، اقدام کنیم.

این رژیم از طریق ایجاد بی‌تباتی و درگیری دخالتهای خود را در منطقه گسترش می‌دهد.

نماینده اشنایدر نیز گفت: همه متفق‌القول هستیم که باید در برابر رژیم ایران بایستیم. این کافی نیست علاوه بر این، ما باید گامهای معینی را به این دولت و کنگره توصیه کنیم تا که جلوی دخالتهای شرورانه رژیم ایران در منطقه را بگیرند.

ملیسا دالتون، از مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی نیز در این جلسه استماع تأکید کرد که هدف رژیم ایران از گسترش دخالتهایش در کشورهای منطقه، کسب موقعیت سیاسی و اقتصادی و به‌ویژه اطمینان از حفظ و بقای حکومتش در ایران است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3a94eb87-3a6a-4e72-979f-f7dc4e592bea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات