728 x 90

کازو ایشی‌گورو، نویسنده انگلیسی ژاپنی‌تبار برنده نوبل ۲۰۱۷ادبیات شد

کازو ایشی‌گورو
کازو ایشی‌گورو
کازو ایشی‌گورو، نویسنده انگلیسی ژاپنی‌تبار روز پنجشنبه 13مهر 96 برنده نوبل 2017 ادبیات شد.

کازو ایشی‌گورو متولد ناکازاکی است که در پنج‌سالگی به انگلستان مهاجرت کرد. مدرک کارشناسی خود را در زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت در سال ۱۹۷۸و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته نویسندگی خلاقانه در سال ۱۹۸۰ از دانشگاه «ایست انگلیا» دریافت کرد.

آکادمی سوئد طی بیانیه‌یی در این باره اعلام کرد ایشی‌گورو «با نیروی عاطفی عظیم در رمانهای خود، ورطه توهمی را که در روابط ما در جهان ایجاد شده نمایش داده است».

ایشی‌گورو یکی از معروف‌ترین رمان‌نویسان انگلستان است. این نویسنده پر کار تاکنون در قالب‌های گوناگون از جمله رمان، مجموعه داستان و فیلمنامه آثاری نوشته است. درونمایه کارهای او بیشتر تخیلی است و داستان آنها در زمان گذشته اتفاق می‌افتد. بیشتر داستانهای او از زبان اول شخص روایت می‌شود که در اصطلاح ادبی به آن من‌راوی می‌گویند.

با این‌که کازو ایشی‌گورو نویسنده معروفی است، اما تا پیش از اعلام تصمیم آکادمی سوئد، نام او در میان فهرست نویسندگانی که گمان می‌رفت برنده باشند دیده نمی‌شد. اکنون چندین سال است که کارشناسان و رسانه‌های جهان نام برخی نویسندگان و شاعران معروف جهان از جمله هاروکی موراکامی، مارگارت اتوود و اسماعیل کاداره، را در فهرست انتظار جایزه نوبل ادبیات جای می‌دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/543470ac-773b-4d0d-a299-b517d2a3a4d3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات