728 x 90

پولیتیکو: تیم امنیت ملی ترامپ توصیه کرده‌اند که توافق اتمی با رژیم ایران را تأیید نکند

دونالد ترامپ و ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی
دونالد ترامپ و ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی
پولیتیکو گزارش داد، تیم امنیت ملی دونالد ترامپ باتفاق آرا، به او توصیه کرده‌اند که توافق اتمی (با رژیم) ایران را تأیید نکند، اما در عین‌حال برجام را از بین نبرد.

در این گزارش آمده است: «بنا‌ به استراتژی تعیین‌شده طبق بازبینی سیاست در قبال (رژیم) ایران که تحت ریاست مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حال انجام است، آنها قصد دارند برای اعمال فشارهای جدید بر رژیم ایران، با کنگره و متحدان اروپایی (آمریکا) کار کنند. اما توافق اتمی، فعلاً دست‌نخورده باقی خواهد ماند».

پولیتیکو، اضافه می‌کند: «کارزار فشار علیه (رژیم) ایران در مرکز بازبینی سیاست (آمریکا) توسط مک‌مستر قرار دارد... انتظار می‌رود این سیاست جدید، شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی مورد حمایت (رژیم) ایران از جمله حزب‌الله و شبکهٴ مالی... آنها را هدف قرار بدهد. سپاه پاسداران به‌طور خاص مورد تمرکز قرار خواهد گرفت و دولت آمریکا آن‌را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نام‌گذاری خواهد کرد. این اولین‌باری خواهد بود که بازوی نظامی یک رژیم، این‌چنین نام‌گذاری خواهد شد».

بنا‌ به این گزارش، جیمز متیس، ژنرال مک‌مستر و دیگر مقامهای دولت آمریکا به ترامپ گفته‌اند، می‌تواند بدون ازبین‌بردن توافق اتمی، رژیم را در سایر زمینه‌ها به چالش بکشد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: ترامپ در حال بررسی ”کنارکشیدن خود ”از توافق اتمی با رژیم ایران و واگذار کردن تصمیم‌گیری در این زمینه به کنگره است. و چند مقام آگاه گفتند ترامپ روشن ساخته است او نمی‌خواهد تبعیت رژیم از توافق اتمی را مورد تأیید قرار دهد.

خبرگزاری فرانسه افزود: ترامپ می‌تواند رژیم ایران را ناقض توافق اتمی معرفی کند یا از تأیید تبعیت این رژیم از برجام خودداری کند و به کنگره 60روز برای تصمیم در مورد این‌که تحریمها را مجدد اعمال کند یا نه فرصت بدهد.

با واگذار کردن تصمیم‌گیری در مورد برجام، دونالد ترامپ کماکان می‌تواند توافق اتمی را از هم بپاشاند.

خبرگزاری فرانسه نوشت: اگر رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره بخواهد که رژیم «شریر و بدکار» حاکم بر ایران را مورد تحریم قرار دهند، یک ایران ”شریر و بدکار ”را مورد تحریم قرار دهند در این حالت فشار بر روی کنگره افزایش پیدا می‌کند.

کاخ سفید امیدوار است که بتواند از اهرم تحریمها برای کسب حمایت یک سیاست بین‌المللی شدید و سختتری علیه رژیم استفاده کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1596331a-5eff-4fb9-9c93-b14f0f9ed184"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات