728 x 90

سعد حریری و ولید جنبلاط هر نوع عادی‌سازی روابط با رژیم بشار اسد را رد کردند

سعد حریری و ولید جنبلاط
سعد حریری و ولید جنبلاط
سعد حریری نخست‌وزیر لبنان و ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست پیشرو لبنان در دیدار مشترک خود هر نوع تلاش برای عادی کردن روابط با رژیم بشار اسد را رد کردند.

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه روز سه‌شنبه ۱۱مهر ۹۶ در سایت خود با اعلام این خبر افزود:‌ سعد حریری و ولید جنبلاط زمینه‌سازی و صاف کردن جاده در مقابل رژیم اسد از مسیر دروازه‌های لبنان با بهانه ضرورت ارتباط برای برگرداندن مهاجران سوری به شهرهای خود را رد کردند.

آنها معتقدند راه‌حل تشویق مهاجران برای بازگشت نیست بلکه این، مسئولیت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل است که ترتیب برگشت این مهاجران را بدهد.

بیشتر بخوانید‌:‌

نخست‌وزیر لبنان: رفتن بشار اسد بدیهی است

سعد حریری نخست‌وزیر لبنان روز جمعه دهم شهریور در پاریس با امانوئل ماکرون دیدار کرد. سعد حریری به‌مناسبت دیدار خود از فرانسه به روزنامۀ لوموند گفت:‌ 'رفتن بشار اسد بدیهی است'. وی افزود‌:‌ ' کشور سوریه نه در دست رژیم دمشق، بلکه در اختیار روسیه و رژیم ایران است'.

هشدار ولید جنبلاط به قطر: به رژیم آخوندی نزدیک نشوید

ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیست پیشرو لبنان به قطر هشدار داد به رژیم آخوندی نزدیک نشود و به مصلحت قطر نیست که با این رژیم ائتلاف کند.

به گزارش الدستور چاپ مصر، جنبلاط ابراز امیدواری کرد ابتکار کشورهای عربی منجر به پایان یافتن بحران و بستن شکاف در شورای همکاری خلیج‌فارس شود.

ولید جنبلاط گفت: جنگ داخلی در سوریه باید با تشکیل حکومت انتقالی پایان یابد.

ترامپ در دیدار با سعد حریری: حزب‌الله لبنان با حمایت رژیم ایران در سوریه جنایت می‌کند

دونالد ترامپ عصر سه‌شنبه ۳مرداد ۹۶ درکاخ سفید پس از دیدار با سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و گفت:‌ «حزب‌الله با حمایت رژیم ایران تهدیدی علیه خاورمیانه است». وی افزود:‌ «حزب‌الله لبنان در حال حاضر با حمایت رژیم ایران در سوریه حضور دارد و به جنایتهایی در آنجا دست می‌زند».

دونالد ترامپ گفت: «اسد بارها و بارها مرز سرخ رد کرد. آنچه اسد علیه کشورش و بشریت انجام داده «شنیع» است. من اسد را بدون مجازات رها نخواهم کرد. آن‌چنان که اوباما انجام داد. بشار اسد علیه مردم خود از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و این امری شنیع است و تأکید می‌کنم که او از آنچه انجام داده در نخواهد رفت. وی در مورد موضوع تحریم علیه حزب‌الله لبنان گفت فردا بعد از مشورت با تیم کاری‌ام جواب خواهم داد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7155eba-26f1-4c49-96a5-5a143d9a09e2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات