728 x 90

آمریکا ۱۵دیپلومات کوبا را اخراج کرد

 سفارت آمریکا
سفارت آمریکا
دولت آمریکا از ۱۵دیپلومات سفارت کوبا خواست، ظرف یک هفته خاک این کشور را ترک کنند.

وزارت‌خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه 11مهر 96 دلیل اخراج دیپلوماتهای کوبایی را به دولت کوبا نسبت داد که نتوانسته طبق کنوانسیون وین تدابیر لازم برای حفاظت از دیپلوماتهای آمریکایی را به اجرا بگذارد.

هفته پیش وزارت‌خارجه آمریکا دستور داد کارکنان غیرضروری سفارت و خانواده‌های دیپلوماتهای شاغل در هاوانا به آمریکا باز گردند.

از حدود ۹ماه پیش، دیپلوماتهای آمریکایی در هاوانا بر اثر امواج صوتی بسیار آزار دهنده که مشخص نیست از کجا و چگونه به گوش می‌رسد، دچار مشکلات جدی گوش و سَر شده‌اند.

براین اساس بیش از ۲۰نفر از دیپلوماتها و اعضای خانواده آنها بر اثر امواجی ناشنیدنی اما مضر با اختلال شنوایی جدی، سرگیجه و تهوع روبه‌رو شده‌اند. کوبا هرگونه دخالت در این مسأله را رد کرده و می‌گوید برای تحقیقات در این زمینه با مقامهای آمریکایی همکاری می‌کند.

آمریکا رسماً هاوانا را به دست داشتن در هدف گرفتن کارکنان سفارت آمریکا در آن کشور متهم نکرده، اما وزارت‌خارجه در ماه مه دو دیپلومات کوبایی را به‌دلیل آنچه بی‌اعتنایی کوبا به تأمین امنیت دیپلوماتهای آمریکایی در آن کشور خواند، از این کشور اخراج کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e849f1ea-8312-4e3b-89fd-6e2d50aff12d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات