728 x 90

تاکسیهای پرنده در دبی

تاکسی پرنده
تاکسی پرنده
دیگر تاکسی پرنده آرزو نیست چرا که در دبی‌ تجربه آن با موفقیت طی شده است قرار است که یک شرکت آلمانی مسافران را از طریق هوایی جابه‌جا کند و مشکل ترافیک را اینگونه حل کند.

هواپیماهای بدون خلبان می‌تواند در دبی شما را به هر کجا که بخواهید برسانند.

اداره راه و ترابری با همکاری یک شرکت آلمانی در این کشور این تاکسی پرنده را آزمایش کرد. این تاکسی می‌تواند دو سرنشین را در خود جا دهد.

تاکسی پرنده ۱۸پروانه دارد و یک طوقه آنها را حفاظت می‌کند. اولین آزمایش این تاکسی بدون سرنشین صورت گرفت ولی آزمایشهای بعدی با سرنشین انجام شد.

رئیس هیأت راه و ترابری دبی می‌گوید ما اگر صددرصد مطمئن نباشیم که جان سرنشینان حفاظت می‌شود این تاکسیها را بکار نمی‌گیریم. باید اماکنی را مشخص کنیم که این تاکسیها بتوانند در آن فرود بیایند. البته این فرود در هماهنگی با پلیس خواهد بود تا امنیت مسافران تأمین شود. در دو تا سه سال آینده کارهای زیادی داریم که در این رابطه انجام دهیم. این تاکسیها می‌توانند حد اکثر ۳۰دقیقه در هوا پرواز کنند. تاکسیهای پرنده با کنترل از راه دور هدایت می‌شوند و مسیر مورد نظرشان را در آسمان انتخاب می‌کنند.

در این تاکسیها وسایل ایمنی بسیار زیادی نصب شده است تا هیچ نوع مشکل ایمنی برایشان ایجاد نشود. باتری و پروانه‌های اضطراری و چتر نجات هم برای آنها در نظر گرفته شده است.. شرکتهای بزرگ دیگری مانند ایرباس نیز دست به تولید این نوع تاکسیهای پرنده زده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f3380e3-c899-4973-a109-8ed9656b969f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات