728 x 90

50کشته و بیش از 400مجروح در تیراندازی لاس‌وگاس

--
--
رئیس پلیس شهر لاس‌وگاس روز دوشنبه ۱۰مهرماه ۹۶ اعلام کرد که تیراندازی به کنسرت لاس‌وگاس حداقل ۵۰کشته و بیش از ۲۰۰زخمی بر جای گذاشت.

به گفته سی.ان.ان این مرگ بارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا بشمارمی‌رود، در همین حال پلیس اعلام کرد که فرد مظنون را کشته، ولی توضیحی در مورد هویت فرد کشته شده نداد.

ان.بی.سی به‌نقل از منابع خود گفت که تیرانداز استیون پدک نام دارد و ۶۴ساله اهل شهر مسکیت بوده است.

به گفته یک شاهد تیراندازی حدود ساعت ۲۲یکشبه بوقت محلی از طبقه سی و دوم هتل «مندلی بی» به مدت ۵دقیقه ادامه داشت و صدها نفر از محل تیراندازی می‌گریختند.
 
به گزارش پلیس لاس‌وگاس یک فرد مهاجم با تیراندازی به شرکت کنندگان در کنسرتی در فضای باز در نزدیکی مرکز شهر، دست‌کم ۵۰تن را کشت و بیش از ۴۰۰نفر را زخمی کرد. گفته می‌شود حال بعضی از مجروحان وخیم است و انتظار می‌رود بر شمار قربانیان حادثه افزوده شود.
پلیس از ساکنان لاس‌وگاس خواسته است برای کمک به مجروحان خون اهدا کنند. پلیس تأیید کرده است که مظنون مسلح خود را کشته است.
پلیس فرد مهاجم را استیون پداک، ۶۴ساله معرفی کرده و گفته است که اهل شهر مکیت در نزدیکی لاس‌وگاس بوده است.
به گفته پلیس او از طبقه سی و دوم هتل مندلی‌بی جمعیت حاضر در کنسرت را به رگبار بسته است. مظنون از روز پنجشنبه ششم مهر در این هتل اقامت داشته و در اتاق او ۱۰قبضه اسلحه پیدا شده است.
مأموران پلیس بعد از یورش به اتاق استیون پداک جسد او را پیدا کردند.
پس از وقوع این حادثه تدابیر امنیتی در فرودگاه لاس‌ وگاس تشدید شده است.
حادثه شامگاه یکشنبه به وقت محلی در نزدیکی هتل «ماندلی» و در زمانی رخ داد که هزاران نفر در یک فستیوال موسیقی کانتری شرکت کرده بودند. ویدیوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که صدای رگبار ممتد گلوله در جریان کنسرت شنیده می‌شود و خواننده‌ای که روی سن مشغول اجرا است، برنامه خود را قطع می‌کند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر خود، به خانواده‌های قربانیان این تیراندازی تسلیت گفت و با آنها همدردی کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c339f534-c9ca-40ca-ae4f-7194cfd6b516"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات