728 x 90

محاصره ضدانسانی ۱۵۰۰شهروند سوری توسط رژیم اسد

سوریه
سوریه
بیش از 1500شهروند غیرنظامی سوری بیش از دو ماه است که در منطقه صحرایی ”وادی العذیب“ در استان حما تحت محاصره ضدانسانی رژیم جنایتکار اسد قرار دارند.

 

محاصره ضدانسانی ۱۵۰۰شهروند سوری توسط رژیم اسد

به گفته احمد الحموی رئیس شورای القیربات رژیم اسد همزمان با درگیریها در العقیربات این آوارگان که ابتدا 8هزار نفر بودند را در این صحرا محاصره کرد. اکثراً جان خود را به خطر انداخته و از این محاصره نجات یافتند. بیش از 80نفر از محصورین هنگام فرار، توسط نیروهای اسد کشته شدند. آنها برای پنهان کردن جنایات خود، اجساد قربانیان را با خود بردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی حدود 70نفر از مجروحان توانستند خود را به مناطق مخالفان برسانند. برخی نیز به‌دلیل وخامت حال شان به بیمارستانهای ترکیه منتقل شده‌اند.
محاصره ضدانسانی ۱۵۰۰شهروند سوری توسط رژیم اسد

اکنون 1500نفر دیگر در اوضاعی وخیم، بدون آب آشامیدنی و غذا باقی مانده‌اند. علاوه بر این، امراض میان کودکان به‌علت کمبود غذا و نوشیدن آب غیربهداشتی افزایش یافته است.

ائتلاف ملی نیروهای انقلابی مخالف رژیم سوریه نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این محاصره ضدانسانی آن را مصداق نسل‌کشی دانست و اعلام کرد ”سکوت جامعه بین‌المللی در قبال ادامه کشتار غیرنظامیان توسط رژیم اسد، جنگنده‌های روسیه و شبه‌نظامیان رژیم ایران که نشانه نقض حقوق‌بشر و قطعنامه شورای امنیت است را محکوم می‌کنیم و این نهاد را مسئول این اقدامات می‌دانیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/afddd478-3f3f-4359-ae6a-d3a61af4c5fe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات