728 x 90

غرق شدن قایق پناهجویان در میانمار ۷۰کشته و مفقود بر جای گذاشت

غرق شدن قایق پناهجویان در میانمار
غرق شدن قایق پناهجویان در میانمار
نیمه‌شب پنجشنبه 6مهر بر اثر غرق شدن قایق حامل پناهجویان روهینگیا، ۱۹نفر کشته و بیش از ۵۰تن دیگر مفقود شده‌اند.

پلیس میانمار روز جمعه 7مهر با اعلام این خبر افزود:‌ این قایق حامل بیش از ۱۰۰تن از مسلمانان روهینگیا بوده که قصد فرار به بنگلادش را داشتند.

به گفته پلیس ۲۷نفر نیز تاکنون نجات پیدا کرده‌اند. مقامات بنگلادش احتمال می‌دهند که این قایق حدود ۱۳۰مسافر داشته است.

- آنتونیو گوترز دبیرکل سازمان ملل قویاً از رهبران میانمار خواست تا به ”کابوسی ”که پناهندگان روهینگیا با آن مواجه هستند، خاتمه دهند. خبرگزاری فرانسه روز جمعه با مخابره این خبر افزود:‌. این اظهارات بعد از این‌که حداقل 19نفر از پناهندگان روهینگیا در سواحل بنگلادش غرق شدند و احتمال غرق شدن بیشتری نیز می‌رود بیان شده است.

هم‌زمان با غرق شدن این قایق در دریا، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل، برای اولین بار از کشورهای دنیا خواست تا به‌دلیل اعمال خشونت دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، ارسال اسلحه به این کشور را متوقف کنند..

وی مقامهای میانمار را به راه‌اندازی یک ”کمپین ادامه‌دار قساوت‌بار برای پاکسازی کشور از یک اقلیت قومی ”متهم کرد...

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل وضعیت اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار را 'کابوس بشریت و حقوق‌بشر' دانسته است. او که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، هم‌چنین یادآور شد که از پایان ماه اوت که خشونتها در میانمار شدت گرفته، با 'سریع‌ترین و پیش‌رونده‌ترین بحران پناهجویی' در دنیا روبه‌رو شده‌ایم.

مقامات رسمی بنگلادش اعلام کرده‌اند که از ۲۵اوت تاکنون (۳۵روز) ۵۰۲هزار پناهجوی روهینگیایی به این کشور رفته‌اند. در صورتی که دولت میانمار به خشونت علیه مسلمانان پایان ندهد، حدود ۲۵۰هزار روهینگیایی دیگر نیز مجبور به ترک خانه‌هایشان خواهند بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/631d43e0-c2f2-438e-bac9-519fc6a908be"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات