728 x 90

محرومیت دانش‌آموزان گلدشت اهواز از تحصیل

وضعیت مدارس گلدشت
وضعیت مدارس گلدشت
دانش آموزان گلدشت اهواز پس از گذشت یک هفته از آغاز سال تحصیلی جدید و به‌صدا درآمدن زنگ هم‌چنان از تحصیل محرومند.

خبرگزاری حکومتی ایسنا روز جمعه 7مهر 96 به‌نقل از علی زهیری از کارگزاران رژیم، خبر داد: «استاندار در روز ۲۷ اردیبهشت ماه امسال از این منطقه بازدید حضوری کرد و به مردم گلدشت قول داد که امسال کلاس‌های کانکسی جمع‌آوری شده و مدارس این منطقه افتتاح خواهند شد و بودجه آن توسط استانداری و از منابع نفت، تأمین خواهد شد». .. «اکنون پس از گذشت یک هفته از آغاز سال تحصیلی، تنها چهار کلاس درس که دو کلاس از این تعداد نیز کانکسی هستند در منطقه وجود دارد».

گفتنی است که منطقه گلدشت دارای ۹۸۰دانش‌آموز است. ظرفیت کلاس‌ها برای پذیرش دانش‌آموز تنها 230نفر است

بیشتر بخوانید:

مدارس منطقه غیزانیه اهواز معلم ندارند

بنا‌ به خبرهای رسیده با آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان منطقه غیزانیه اهواز در کلاس بدون معلم مانده‌اند و از وجود معلم محرومند.
محمد باوی عضو شورای قلابی رژیم در بخش غیزانیه روز سه‌شنبه 4مهر 96 اعتراف کرد. این بخش مجموعاً 60واحد آموزشی در سه مقطع دارد که 40درصد این مدارس بدون معلم و حتی کادر اداری باقی مانده‌اند.
نامبرده از قول کارگزاران رژیم در اداره آموزش و پرورش ناحیه 2اهواز گفت: «خود اهالی روستاها باید برای این مدارس و فرزندان خود چاره‌جویی کنند».
گفتنی است که به‌رغم وجود بیش از 600حلقه چاه نفت در این منطقه، وزارت نفت هیچ کمکی برای بهبود اوضاع آموزشی منطقه نکرده است. مردم محلی بارها از مقامات شرکت نفت خواسته‌اند در ازای آسیب‌هایی که به منطقه زده و درآمدهای هنگفتی که از منطقه استحصال می‌کنند، با ساخت چند واحد آموزشی در روند بهبود اوضاع مشارکت کنند. مردم محلی گفته‌اند که تمامی این درخواستها رد شده است.
بخش غیزانیه در شرق اهواز واقع شده و در آن 38هزار نفر در 80روستا زندگی می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش رژیم: در مدارس سرزندگی و شادی کم رنگ شده است
وزیر آموزش وپرورش رژیم روز سه‌شنبه ۲۱شهریور 96 اعتراف کرد که «در مدارس سرزندگی و شادی کم رنگ شده و امکانات کم است.»

وی بدون اشاره به علل این وضعیت فاجعه‌بار اضافه کرد که:‌ مدیران باید به این باور برسند که توسعه ورزش تنها توسعه ابعاد تربیت‌بدنی نیست بلکه توسعه تمام ابعاد پرورشی جامعه است. او هم‌چنین گفت:‌هیچ کشوری به توسعه یافتگی نمی‌رسد مگر این‌که به آموزش وپرورش اهمیت بدهد، و اگر آموزش وپرورش ما به سطح قابل‌توجه توسعه یافتگی نرسد بی‌تعارف در آینده نیز به این توسعه یافتگی نخواهیم رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7c0860d-90dc-4905-b2bb-22055da6823e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات