728 x 90

هشدار کارگران پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس به قرارگاه ضد خاتم‌الانبیا نسبت به تخریب سایتها در پالایشگاه

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس
پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس
کارگران پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس با صدور اطلاعیه نسبت به پرداخت نشدن حقوق کارگران هشدار دادند و تهدید به تخریب سایتها در پالایشگاه کردند.

در قسمتی از این اطلاعیه آمده است:‌ متأسفانه اکثر نیروهای چند ده‌هزار نفری شاغل در پالایشگاهها از اقشار ضعیف، کم سواد و روستایی بوده که از اولیه‌ترین حق و حقوق خود بی‌اطلاع هستند. بعد از ورود سپاه به حوزه‌های نفتی و گازی و زیرساختی کشور با دستور ضمنی خامنه‌ای رهبر عظیم الشأن سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و جدیداً میانمار مبنی بر طرح اقتصاد مقاومتی در دوران احمدی‌نژاد، مرکز فساد و زالوخانه اقتصادی و عمرانی کشور به‌نام قرارگاه خاتم‌الانبیا پدید آمد. جالب است اشاره کنیم به این نکته مضحک و البته فاجعه‌بار درباره فعالیت قرارگاه که؛ این قرارگاه با گرفتن پروژه‌ها از دولت و بلافاصله واگذاری آنها به بخش خصوصی و پیمانکاران خرده پا، نوظهور، عموماً بی‌تجربه و ناوارد در نقش دلال بزرگ اقتصاد ایران ظاهر می‌شود و به‌صورت غیرعلنی به چپاول و دور زدن بودجه‌های هزاران میلیاردی کشور می‌پردازد.

متأسفانه در شش ماهه اول امسال اوضاع به شکل فاجعه‌باری بر قشر ضعیف جامعه گذشت به‌طوری که مانند اکثر شرکتها و کارخانجات غیرنفتی، نیروهای بخش نفت و گاز اکثراً تنها یک تا یک و نیم قسمت حقوق خود را در شش ماه گذشته دریافت کرده‌اند. با توجه به سختی و خطرات جانی این نوع فعالیت در مناطق جنوب و با گرما و هوای شرجی غیرقابل تحمل در بیابانهای خارج از شهر، در محیط بسته کمپ و با امکانات بسیار محدود، آیا سهم ما از تولید و فروش روزانه نفت و گاز، هر شش ماه یک حقوق است؟ مگر خون ما کارگران و جوانان و ملت ایران از خون مردمان سوریه و عراق، لبنان، فلسطین، یمن، و جدیداً میانمار رنگین‌تر است؟ آخر وجدان و انصاف‌تان کجا رفته که حداقل سهم کارگرانی که شما به واسطه فعالیت آنان قادر به تولید و فروش نفت و گاز هستید را پرداخت نمی‌کنید؟!

خنده‌دار این است همان یک تا یک نیم بخش از حقوقی که دریافت کردیم با اعتصاب و تعطیلی کار به دست آورده‌ایم و متأسفانه در آغاز مهرماه، چنان کمبود بودجه نمایان است که شرکتهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با چند هزار نیروی استخدامی، تا دو روز قادر به تهیه گازوییل برای فعالیت وسایل حمل و نقل و باری از جمله جرثقیل نبودند.

ما نیروهای شرکتهای رجایی، آباد راهان و تهران جنوب در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در چند روز گذشته دست به اعتصاب مسالمت‌آمیز برای استیفای حقوق خود زده‌ایم که امروز همکاران ما با مراجعه به دفتر شرکت، آب پاکی را روی دست‌مان ریختند: پولی در کار نیست، نمی‌توانی تحمل کنی برو! گفتنی است اکثر شرکتهای پالایشگاه، به‌خاطر نبود بودجه به‌حالت تعطیل و نیمه تعطیلی در آمده‌اند.

ما کارگران پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بدین منظور برای پایان دادن به این وضعیت و با گذراندن تابستانی داغ و وحشتناک بدون حقوق اعلام می‌کنیم تنها یک هفته تا تاریخ دوازدهم مهر به‌صورت مسالمت‌آمیز به اعتراضات‌مان ادامه خواهیم داد. در صورت بی‌اثر ماندن اعتراضات با پوزش از ملت شریف ایران، دست به تخریب سایتها در پالایشگاه خواهیم زد. یقین بدانید بالاتر از سیاهی رنگی نیست و مسئولیت مستقیم خسارت‌های وارد شده برعهده قرارگاه خاتم‌الانبیا است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a52ac63f-e479-43b5-ba3b-5a5639ae7512"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات