728 x 90

تخلیه ۱۱هزار ساکن جزیره «آمبائه» در اقیانوس آرام در پی فعال شدن کوه آتشفشان

در پی فعال شدن کوه آتشفشانی در جزیره آمبائه، واقع در اقیانوس آرام تمامی ساکنان جزیره مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شدند.
 


به تمامی ۱۱هزار سکنه جزیره " آمبائه " گفته شده که باید به سایر جزایر واقع در اقیانوس آرام بروند. به گفته مقامها این اولین باری است که تمامی ساکنان جزیره مجبور به ترک خانه‌هایشان می‌شوند.

کوه آتشفشان "ماناروویی" که در چندین روز گذشته نشانه‌هایی از فعالیت از خود نشان داده بود از روز شنبه اول مهر به مرحله انفجار رسید.

مقامات پیشتر در هفته جاری ۶هزار سکنه را به مکان دیگری در جزیره " آمبائه " منتقل کردند. اما اکنون گفته شده که کل ساکنان جزیره باید این محل را ترک کنند.

مقامها روز شنبه گذشته اول مهر با اعلام حالت اضطراری در مورد پرتاب تخته سنگ‌ها، گازهای آتشفشانی، باران اسیدی و گدازه‌های آتشفشانی از این کوه هشدار دادند. در روزها اخیر نشانه‌هایی از دود و جاری شدن گدازه بر سطح این کوه آتشفشانی دیده می‌شد.

مسئول سازمان مدیرت بحران ملی به خبرگزاری فرانسه گفت: "ما قبلاً کسانی را که در مناطق مرتفع زندگی می‌کردند به نواحی دیگری در غرب و شرق جزیره منتقل کردیم."

به گفته این مقام شواهد به‌نظر می‌رسید که این آتشفشان فعالیت زیادی داشته باشد، بنابراین ما مجبور شدیم که تمامی سکنه را از جزیره خارج کنیم.

کوه آتشفشان "ماناروویی " آخرین بار در سال ۲۰۰۵میلادی فعال شد که در پی آن ۵۰۰۰نفر از ساکنان مجبور به تخلیه خانه‌هایشان شدند.

این آتشفشان بر روی منطقه‌یی موسوم به حلقه آتش واقع است.

این منطقه که از نظر زمین‌شناسی فعال است تاکنون شاهد زلزله‌هایی بوده است. در این منطقه هم‌چنین صدها آتشفشان فعال وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/45bc3009-0083-445a-bc41-5c82eb8c7a3a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات